Właścicielka spółki Directan Plus trafiła do nas jako Klientka innej agencji wyspecjalizowanej m.in. w obsłudze LinkedIn. Problemem, z którym Pani Natalia się mierzyła to nieregularnie dostarczana, niewielka liczba leadów B2B pozyskiwanych z portalu.
Wyzwaniem była również sama jakość leadów – często cechowały się one brakiem dalszego odzewu, o sprzedaży nie wspominając.
Po pierwszej rozmowie, zbadaniu potrzeb i analizie potencjału oraz dotychczasowej komunikacji zdecydowaliśmy się na wdrożenie pełnej obsługi profilu osobistego i zasad Social Sellingu,
W realizacji projektu zaangażowani byli:
Małgorzata Kot, Kamil Kępka, oraz wyspecjalizowana w biznesowych treściach copywriterka.
Social Selling na LinkedIn – od czego zaczęliśmy?
Zakres działań dotyczył:
- budowania sieci kontaktów o osoby decyzyjne z grupy docelowej,
- budowania rozpoznawalności marki poprzez publikowanie wartościowych treści,
- pozyskiwania leadów sprzedażowych przez DM (Direct Message) – spersonalizowane wiadomości prywatne,
- budowania relacji z Klientami poprzez komentowanie, polecanie i udostępnianie publikacji.
Plan współpracy dopełniały:
- comiesięczne raporty,
- cykliczne podsumowania podczas spotkań online,
- cykliczne modyfikacje kampanii celem uzyskania jak najlepszych wyników.
Cel:
- zbudowanie przemyślanej siatki kontaktów i relacji z nimi,
- pozyskanie średnio 6 hot leadów B2B miesięcznie,
- zaznaczenie obecności na portalu.
Do dzieła!
Marketing i sprzedaż na LinkedIn – przebieg współpracy
Przygotowania strategii marketingowej rozpoczęliśmy od stworzenia dedykowanej bazy danych na podstawie informacji uzyskanych podczas briefu (rozmowy online) – zależało nam na:
- osobach decyzyjnych z firm w branży: call center, OZE, telekomunikacja, ubezpieczenia, produkcja, IT, transport, logistyka, bankowość, finanse, medycyna;
- poszczególnych działach tych organizacji: zarządach firm, dziale handlowym, marketingu, sprzedaży, business developmentu, call center, infolinii, obsługi Klienta, HR;
- średnich i dużych firmach na terenie całej Polski.
Następnie przeszliśmy do opracowania harmonogramu treści, który zawierał m.in. cel publikacji, jej rodzaj, problem biznesowy, do którego planowaliśmy nawiązać, a także wytyczne dla wyspecjalizowanego copywritera, który odpowiedzialny był za przygotowanie samego contentu (tekstów).
Kolejnym krokiem było wprowadzenie poprawek na profil osobisty tak, aby przykuwał uwagę odbiorcy i odzwierciedlił to, w czym firma Directan się specjalizuje.
Ostatnim elementem układanki było opracowanie strategii komunikacji. Zdecydowaliśmy się na przygotowanie 6 (sześciu) strategii dedykowanych poszczególnym produktom z oferty Directan lub działom z określonej wcześniej grupy docelowej.
Po potwierdzeniu materiałów przeszliśmy do wdrażania kampanii w życie.
Social Selling na LinkedIn – efekty
Efekty współpracy możemy podzielić na dwie sekcje:
Cel: generowanie leadów z LinkedIn
Stworzyliśmy bazę danych liczącą niemal 1500 osób decyzyjnych.
Nawiązaliśmy relację biznesową z 359 decydentami.
Uzyskaliśmy 121 odpowiedzi, w tym:
- 37 ogrzanych leadów B2B – osób decyzyjnych zainteresowanych poznaniem oferty firmy Directan.
- 10 osób odłożonych na “kontakt w przyszłości”.
Średnia skuteczność przyjęć zaproszeń: 28,71%
Skuteczność odpowiedzi potencjalnych Klientów: 33,71%
Stosunek przeprowadzonych korespondencji do pozyskanych leadów: 10,31%
Stosunek wysłanych zaproszeń do pozyskanych leadów: 2,88%
Cel: budowanie rozpoznawalności i zaufania do marki:
Opracowaliśmy 24 publikacje, które zostały wyświetlone niemal 7 500 razy:
Liczba osób zainteresowanych publikacjami wyniosła 139:
Uzyskaliśmy 388 wyświetleń profilu:
Weszliśmy w interakcję ze 155 postami innych użytkowników
Salesboost referencje – sprawdź, co o współpracy pisze Klientka:
Social Selling na LinkedIn – podsumowanie
Sześciomiesięczna kampania marketingowo-sprzedażowa na LinkedIn dla Directan – firmy z branży telemarketingu – przyniosła efekty w postaci rozbudowanej rozpoznawalności marki, nowych relacji biznesowych oraz pozyskanych leadów B2B.
Wygenerowaliśmy tysiące wyświetleń postów i nowych rekordów w bazie, nawiązaliśmy setki nowych relacji biznesowych oraz pozyskaliśmy dziesiątki nowych zapytań sprzedażowych.
Zobacz pozostałe case study:
Jeśli chcesz sprawdzić potencjał LinkedIn w swojej branży, skontaktuj się: