Social Selling w branży telemarketingu – Case Study

Właścicielka spółki Directan Plus trafiła do nas jako Klientka innej agencji wyspecjalizowanej m.in. w obsłudze LinkedIn. Problemem, z którym Pani Natalia się mierzyła to nieregularnie dostarczana, niewielka liczba leadów B2B pozyskiwanych z portalu. 

Wyzwaniem była również sama jakość leadów – często cechowały się one brakiem dalszego odzewu, o sprzedaży nie wspominając.

Po pierwszej rozmowie, zbadaniu potrzeb i analizie potencjału oraz dotychczasowej komunikacji zdecydowaliśmy się na wdrożenie pełnej obsługi profilu osobistego i zasad Social Sellingu,

W realizacji projektu zaangażowani byli:

Małgorzata Kot, Kamil Kępka, oraz wyspecjalizowana w biznesowych treściach copywriterka.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Social Selling na LinkedIn – od czego zaczęliśmy?

Zakres działań dotyczył:

  • budowania sieci kontaktów o osoby decyzyjne z grupy docelowej,
  • budowania rozpoznawalności marki poprzez publikowanie wartościowych treści,
  • pozyskiwania leadów sprzedażowych przez DM (Direct Message) – spersonalizowane wiadomości prywatne,
  • budowania relacji z Klientami poprzez komentowanie, polecanie i udostępnianie publikacji.

Plan współpracy dopełniały:

  • comiesięczne raporty,
  • cykliczne podsumowania podczas spotkań online,
  • cykliczne modyfikacje kampanii celem uzyskania jak najlepszych wyników.

Cel:

  • zbudowanie przemyślanej siatki kontaktów i relacji z nimi,
  • pozyskanie średnio 6 hot leadów B2B miesięcznie,
  • zaznaczenie obecności na portalu.

Do dzieła!

Marketing i sprzedaż na LinkedIn – przebieg współpracy

Przygotowania strategii marketingowej rozpoczęliśmy od stworzenia dedykowanej bazy danych na podstawie informacji uzyskanych podczas briefu (rozmowy online) – zależało nam na:

  • osobach decyzyjnych z firm w branży: call center, OZE, telekomunikacja, ubezpieczenia, produkcja, IT, transport, logistyka, bankowość, finanse, medycyna;
  • poszczególnych działach tych organizacji: zarządach firm, dziale handlowym, marketingu, sprzedaży, business developmentu, call center, infolinii, obsługi Klienta, HR;
  • średnich i dużych firmach na terenie całej Polski.

Następnie przeszliśmy do opracowania harmonogramu treści, który zawierał m.in. cel publikacji, jej rodzaj, problem biznesowy, do którego planowaliśmy nawiązać, a także wytyczne dla wyspecjalizowanego copywritera, który odpowiedzialny był za przygotowanie samego contentu (tekstów).

Kolejnym krokiem było wprowadzenie poprawek na profil osobisty tak, aby przykuwał uwagę odbiorcy i odzwierciedlił to, w czym firma Directan się specjalizuje.

Ostatnim elementem układanki było opracowanie strategii komunikacji. Zdecydowaliśmy się na przygotowanie 6 (sześciu) strategii dedykowanych poszczególnym produktom z oferty Directan lub działom z określonej wcześniej grupy docelowej. 

Po potwierdzeniu materiałów przeszliśmy do wdrażania kampanii w życie.

Social Selling na LinkedIn – efekty

Efekty współpracy możemy podzielić na dwie sekcje:

Cel: generowanie leadów z LinkedIn

    Stworzyliśmy bazę danych liczącą niemal 1500 osób decyzyjnych.

    Nawiązaliśmy relację biznesową z 359 decydentami.

    Uzyskaliśmy 121 odpowiedzi, w tym:

    • 37 ogrzanych leadów B2B – osób decyzyjnych zainteresowanych poznaniem oferty firmy Directan. 
    • 10 osób odłożonych na “kontakt w przyszłości”.
    social selling statystyki

    Średnia skuteczność przyjęć zaproszeń: 28,71%

    Skuteczność odpowiedzi potencjalnych Klientów: 33,71%

    Stosunek przeprowadzonych korespondencji do pozyskanych leadów: 10,31%

    Stosunek wysłanych zaproszeń do pozyskanych leadów: 2,88%

    Cel: budowanie rozpoznawalności i zaufania do marki:

    Opracowaliśmy 24 publikacje, które zostały wyświetlone niemal 7 500 razy:

    content marketing skuteczność treści

    Liczba osób zainteresowanych publikacjami wyniosła 139:

    content marketing zainteresowanie publikacjami

    Uzyskaliśmy 388 wyświetleń profilu:

    linkedin wyświetlenia profilu

    Weszliśmy w interakcję ze 155 postami innych użytkowników

    Salesboost referencje – sprawdź, co o współpracy pisze Klientka:

    salesboost opinie

    Social Selling na LinkedIn – podsumowanie

    Sześciomiesięczna kampania marketingowo-sprzedażowa na LinkedIn dla Directan – firmy z branży telemarketingu – przyniosła efekty w postaci rozbudowanej rozpoznawalności marki, nowych relacji biznesowych oraz pozyskanych leadów B2B. 

    Wygenerowaliśmy tysiące wyświetleń postów i nowych rekordów w bazie, nawiązaliśmy setki nowych relacji biznesowych oraz pozyskaliśmy dziesiątki nowych zapytań sprzedażowych.

    Zobacz pozostałe case study:

    Jeśli chcesz sprawdzić potencjał LinkedIn w swojej branży, skontaktuj się:

    Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
    Poznajmy się 🙂
    Nie będziemy spamować!
    Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
    Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
    Polityka Prywatności

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *