Rekrutacja w branży IT – Wyzwanie i oczekiwania:
W lutym 2025 przeprowadziliśmy kampanię rekrutacyjną przez portal LinkedIn dla lubelskiej firmy zajmującej się tworzeniem dedykowanych systemów IT.
Klient od dłuższego czasu szukał do swojego zespołu doświadczonego (głównie poprzez ogłoszenia na portalach) Front End Developera, który posiada następujące umiejętności:
- 4-5 lat doświadczenia w programowaniu aplikacji frontendowych.
- Bardzo dobra znajomość JavaScript, TypeScript, RxJS, DOM, Git, RESTful API.
- Doświadczenie w Angular (13+) i React.
- Znajomość wzorców projektowych i zasad UX.
- Umiejętność propagacji wiedzy w zespole.
- Znajomość narzędzi wspomagających szybkie wytworzenie MVP (np. strapi, wodpress, shadcn).
- Praca ze state managementem (np. NgRx).
- Znajomość Supabase lub podobnych.
- Znajomość nowinek branżowych
- Znajomość języka angielskiego i polskiego umożliwiająca swobodną rozmowę z Klientami.
Niestety – do tej pory bezskutecznie.
Jak znaleźć idealnego kandydata w branży IT? Rozwiązanie:
Po zapoznaniu się z potrzebami Klienta zaproponowaliśmy miesięczną kampanię na LinkedIn, która zakładała bezpośredni kontakt z idealnie dobranymi, potencjalnymi kandydatami.
Otrzymaliśmy zielone światło i w ciągu kilku dni roboczych opracowaliśmy:
- Strategię komunikacji zawierającą oczekiwania od kandydata, wartość ze współpracy oraz propozycję spotkania;
- Listę 446 potencjalnych, dokładnie dobranych kandydatów mieszkających lub pracujących w woj. lubelskim;
a następnie przeszliśmy do kontaktu na LinkedIn z potencjalnymi członkami zespołu.
Rekrutacja przez LinkedIn – efekty:
Pierwsze pozytywne odpowiedzi pojawiły się w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia procesu.
Z 446 osób zaprosiliśmy do kontaktów na LinkedIn 416 potencjalnych kandydatów, a zaproszenie przyjęło 216 specjalistów (51,93% skuteczności przyjęć do sieci).
Ofertę pracy otrzymało łącznie 116 osób, z których aż 97 odpowiedziało na komunikację – z dodatkowymi pytaniami o ofertę, prośbą rozmowy lub spotkania online / offline (83,62% skuteczności).
Klient poprosił o przedwczesne zakończenie kampanii, ponieważ podjął współpracę z jednym z dostarczonych kandydatów.
CPL (cost per lead – kandydat) wyniósł 20,62 PLN netto.
Szukasz specjalisty do swojego zespołu?
Zostaw do siebie kontakt – porozmawiajmy o kampanii rekrutacyjnej dla Twojej firmy!
Pozyskujemy również leady B2B z LinkedIn – zobacz case study oraz referencje.