W kwietniu 2025 przeprowadziliśmy kampanię rekrutacyjną za pośrednictwem portalu LinkedIn, której celem było pozyskanie nowego, doświadczonego i spełniającego oczekiwania Klienta pracownika na stanowisko New Business Developer w Domu Mediowym.
Wyzwanie biznesowe w rekrutacji
Klient z branży marketingowej trafił do nas z problemem braku odpowiednich kandydatów na stanowisko New Business Developer.
Ogłoszenie opublikowane na popularnych serwisach rekrutacyjnych nie przynosiło oczekiwanych efektów – kandydaci nie spełniali potrzeb naszego Klienta.
Wiele do życzenia pozostawiała również liczba aplikacji – była zdecydowanie zbyt niska.
Rozwiązanie problemu
Na pierwszej konsultacji zaproponowaliśmy proaktywną kampanię rekrutacyjną na LinkedIn, a jej założenia to:
- wybór min. 300 kandydatów spełniających wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego;
- kontakt w wiadomości prywatnej wcześniej przygotowaną, dedykowaną i personalizowaną komunikacją uwzględniającą zarówno zaproszenie do sieci kontaktów, jak i późniejszą korespondencję. Zaplanowana komunikacja wstępnie weryfikowała umiejętności kandydata i przedstawiała szczegóły oferty pracy.
- pozyskanie osób, które są zainteresowane zmianą pracy;
- przekazanie wyselekcjonowanych kandydatów do naszego Klienta w celu ustalenia terminu spotkania rekrutacyjnego online.
Klient otrzymywał listę gotowych do rozmowy, zainteresowanych i spełniających wymagania osób, z którymi mógł od razu porozmawiać na temat współpracy. Bez czekania na zgłoszenie CV, selekcję dokumentów i wybór odpowiednich osób.
Do przygotowania listy wykorzystaliśmy narzędzie Sales Navigator oraz LinkedIn Recruter.
Efekty kampanii rekrutacyjnej na LinkedIn
Proaktywne podejście do rekrutacji zaowocowało zatrudnieniem nowego pracownika w ciągu kilkudziesięciu dni od startu kampanii. Klient o efektach:
Oferta przyjęta, kandydatka ma zacząć już w poniedziałek i póki co mamy same dobre odczucia 🙂 Bardzo dobrze rokuje!
Jeśli chodzi o statystyki, kreowały się one następująco:
- Przygotowaliśmy listę zawierającą 307 doświadczonych, spełniających oczekiwania kandydatów;
- Wysłaliśmy 289 zaproszeń do sieci na LinkedIn;
- Zaproszenie przyjęły 124 osoby;
- Przeprowadziliśmy w imieniu Klienta 63 korespondencje;
- Otrzymaliśmy 39 pozytywnych odpowiedzi, w tym 17 osób gotowych zmianę pracodawcy.
Statystyki mogłyby być jednak dużo wyższe. Kampania została wstrzymana z powodu osiągnięcia założonego celu – zatrudnienia kandydatki przez naszego Klienta.
Efektywność kampanii rekrutacyjnych na LinkedIn
Dlaczego proaktywne podejście do rekrutacji działa tak dobrze? Jest kilka powodów, a poniżej kilka z nich:
- Podejmując kontakt samodzielnie, wybieramy kandydata o dopasowanym doświadczeniu i kompetencjach – pomijamy etap selekcji CV;
- Kontaktując się bezpośrednio, z imienia i nazwiska, potencjalny pracownik ma poczucie wyjątkowości – to firma się odezwała, bazując na jego doświadczeniu, a nie odwrotnie;
- Kandydat nie ma poczucia, że musi walczyć o dane stanowisko;
- Kandydat nie musi zastanawiać się, czy otrzyma informację zwrotną na przesłane CV – prowadzi już rozmowy z rekruterem na LinkedIn, wie, czego może się spodziewać i z kim rozmawia.
Kampania rekrutacyjna na LinkedIn – podsumowanie
Wyjście poza schemat i przeprowadzenie proaktywnej kampanii rekrutacyjnej na portalu LinkedIn przyniosło naszemu Klientowi sukces w postaci zatrudnienia idealnie wpasowującego się w kryteria specjalisty – New Business Developera w Domu Mediowym.
Zobacz inne case study rekrutacyjne w branży IT!
Jeśli bezskutecznie próbujesz zatrudnić pracownika, odezwij się do nas – przeanalizujemy potencjał na LinkedIn i pomożemy Ci znaleźć nowych kandydatów!