Kampania rekrutacyjna na LinkedIn – New Business Developer

W kwietniu 2025 przeprowadziliśmy kampanię rekrutacyjną za pośrednictwem portalu LinkedIn, której celem było pozyskanie nowego, doświadczonego i spełniającego oczekiwania Klienta pracownika na stanowisko New Business Developer w Domu Mediowym.

Wyzwanie biznesowe w rekrutacji

Klient z branży marketingowej trafił do nas z problemem braku odpowiednich kandydatów na stanowisko New Business Developer.

Ogłoszenie opublikowane na popularnych serwisach rekrutacyjnych nie przynosiło oczekiwanych efektów – kandydaci nie spełniali potrzeb naszego Klienta.

Wiele do życzenia pozostawiała również liczba aplikacji – była zdecydowanie zbyt niska.

Rozwiązanie problemu

Na pierwszej konsultacji zaproponowaliśmy proaktywną kampanię rekrutacyjną na LinkedIn, a jej założenia to:

  • wybór min. 300 kandydatów spełniających wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego;
  • kontakt w wiadomości prywatnej wcześniej przygotowaną, dedykowaną i personalizowaną komunikacją uwzględniającą zarówno zaproszenie do sieci kontaktów, jak i późniejszą korespondencję. Zaplanowana komunikacja wstępnie weryfikowała umiejętności kandydata i przedstawiała szczegóły oferty pracy.
  • pozyskanie osób, które są zainteresowane zmianą pracy;
  • przekazanie wyselekcjonowanych kandydatów do naszego Klienta w celu ustalenia terminu spotkania rekrutacyjnego online.

Klient otrzymywał listę gotowych do rozmowy, zainteresowanych i spełniających wymagania osób, z którymi mógł od razu porozmawiać na temat współpracy. Bez czekania na zgłoszenie CV, selekcję dokumentów i wybór odpowiednich osób.

Do przygotowania listy wykorzystaliśmy narzędzie Sales Navigator oraz LinkedIn Recruter.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Efekty kampanii rekrutacyjnej na LinkedIn

Proaktywne podejście do rekrutacji zaowocowało zatrudnieniem nowego pracownika w ciągu kilkudziesięciu dni od startu kampanii. Klient o efektach:

Oferta przyjęta, kandydatka ma zacząć już w poniedziałek i póki co mamy same dobre odczucia 🙂 Bardzo dobrze rokuje!

Jeśli chodzi o statystyki, kreowały się one następująco:

  • Przygotowaliśmy listę zawierającą 307 doświadczonych, spełniających oczekiwania kandydatów;
  • Wysłaliśmy 289 zaproszeń do sieci na LinkedIn;
  • Zaproszenie przyjęły 124 osoby;
  • Przeprowadziliśmy w imieniu Klienta 63 korespondencje;
  • Otrzymaliśmy 39 pozytywnych odpowiedzi, w tym 17 osób gotowych zmianę pracodawcy.

Statystyki mogłyby być jednak dużo wyższe. Kampania została wstrzymana z powodu osiągnięcia założonego celu – zatrudnienia kandydatki przez naszego Klienta.

Efektywność kampanii rekrutacyjnych na LinkedIn

Dlaczego proaktywne podejście do rekrutacji działa tak dobrze? Jest kilka powodów, a poniżej kilka z nich:

  • Podejmując kontakt samodzielnie, wybieramy kandydata o dopasowanym doświadczeniu i kompetencjach – pomijamy etap selekcji CV;
  • Kontaktując się bezpośrednio, z imienia i nazwiska, potencjalny pracownik ma poczucie wyjątkowości – to firma się odezwała, bazując na jego doświadczeniu, a nie odwrotnie;
  • Kandydat nie ma poczucia, że musi walczyć o dane stanowisko;
  • Kandydat nie musi zastanawiać się, czy otrzyma informację zwrotną na przesłane CV – prowadzi już rozmowy z rekruterem na LinkedIn, wie, czego może się spodziewać i z kim rozmawia.

Kampania rekrutacyjna na LinkedIn – podsumowanie

Wyjście poza schemat i przeprowadzenie proaktywnej kampanii rekrutacyjnej na portalu LinkedIn przyniosło naszemu Klientowi sukces w postaci zatrudnienia idealnie wpasowującego się w kryteria specjalisty – New Business Developera w Domu Mediowym.

Zobacz inne case study rekrutacyjne w branży IT!

Jeśli bezskutecznie próbujesz zatrudnić pracownika, odezwij się do nas – przeanalizujemy potencjał na LinkedIn i pomożemy Ci znaleźć nowych kandydatów!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *