Rozpoczęcie współpracy – strategia marketingowa B2B:
Z Klientem poznaliśmy się za pośrednictwem platformy LinkedIn i prowadzonej przez nas kampanii prospectingowej. Współpracę rozpoczęliśmy etapem strategicznym w okresie wakacyjnym, natomiast z kampanią wystartowaliśmy w okresie jesiennym 2023.
W pierwszym kroku opracowaliśmy strategię marketingu i sprzedaży B2B, która uwzględniała:
-aktualizację profilu osobistego
-strategię komunikacji; ze względu na dużą konkurencję, była ona mocno personalizowana;
-trzy grupy docelowe wraz z 3 różnymi rodzajami stanowisk (działów);
-bazę danych z LinkedIn – listę osób oraz firm o określonym profilu.
Profil firmowy na LinkedIn nie wymagał aktualizacji.
Strategia została zaakceptowana przez Klienta – pozostało nam czekać do ustalonego wcześniej terminu startu.
Prospecting na LinkedIn – jakie trudności nas czekały?
Wraz z początkiem współpracy, a także w trakcie jej trwania zdiagnozowaliśmy trzy główne wyzwania związane z aktywnościami na LinkedIn:
-rozgrzany do czerwoności rynek SEO;
-przesyt marketerów prowadzących (często niskiej jakości) prospecting na LinkedIn do wybranej grupy docelowej;
-skuteczność kampanii zależna od trendów na rynku (black friday, święta).
Jakie działania podjęliśmy, aby rozwinąć sprzedaż B2B:
Pierwsze leady B2B pozyskaliśmy już po 4 dniach pracy, natomiast pierwsze spotkanie handlowe – po 14 dniach. Nie ma jednak możliwości, aby dokładnie oszacować, kiedy prospecting na LinkedIn przyniesie efekty. Możemy stawiać jedynie tezę na podstawie średnich statystyk. Raz efekty widać “od ręki”, a innym razem dopiero po 1 czy 2 miesiącach współpracy.
Dwa pierwsze miesiące przyniosły nam 9 ciepłych leadów B2B, szereg statystyk oraz informację zwrotną od odbiorców komunikacji. Na bazie tych danych wiedzieliśmy, jak zoptymalizować kampanię marketingową:
–wykluczyliśmy najsłabiej konwertujące grupy docelowe, aby prospecting przyniósł jak najlepsze efekty;
–zmieniliśmy strategię komunikacji na LinkedIn, uwzględniając weryfikację obecnej sytuacji (ruchu) na stronie internetowej adresata;
Efektem wprowadzonych zmian było dwukrotne zwiększenie skuteczności prospectingu (przełożenia prowadzonych korespondencji na pozyskane leady B2B), a także podwyższenie jakości kontaktów.
Średnia konwersja (stosunek prowadzonych korespondencji do liczby ciepłych leadów B2B) wyniosła:
–przed pierwszą optymalizacją kampanii – 4,72% (na 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 4,72 ciepłe leady b2b)
–po pierwszej optymalizacji kampanii – 9,52% (na 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 9,52 ciepłe leady b2b)
Jakie efekty przyniósł prospecting na LinkedIn po 3 miesiącach?
-opracowaliśmy, wdrożyliśmy oraz zoptymalizowaliśmy strategię generowania leadów B2B z LinkedIn;
-zbudowaliśmy świadomość marki wśród niemal 800 decydentów z grupy docelowej;
-nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe z ponad 200 decydentami z grupy docelowej. Część z nich zadeklarowała powrót do rozmów po wygaśnięciu trwających umów;
-prospecting przyniósł również 13 ciepłych leadów B2B.
Skuteczna kampania marketingowa – jak ją przeprowadzić?
Na sukces wpłynęło kilka czynników. Do głównych należały:
-otwartość, zaufanie i zaangażowanie Klienta we współpracę;
-znajomość rynku i usługi świadczonej przez naszego Klienta;
-zastosowanie sprawdzonej strategii marketingowej z niestandardową i czasochłonną personalizacją komunikacji.
Jak generować leady B2B z LinkedIn?
Umów spotkanie – porozmawiajmy!