Pozyskiwanie leadów B2B przez LinkedIn – branża SEO

Rozpoczęcie współpracy – strategia marketingowa B2B:

Z Klientem poznaliśmy się za pośrednictwem platformy LinkedIn i prowadzonej przez nas kampanii prospectingowej. Współpracę rozpoczęliśmy etapem strategicznym w okresie wakacyjnym, natomiast z kampanią wystartowaliśmy w okresie jesiennym 2023. 

W pierwszym kroku opracowaliśmy strategię marketingu i sprzedaży B2B, która uwzględniała:

-aktualizację profilu osobistego

-strategię komunikacji; ze względu na dużą konkurencję, była ona mocno personalizowana;

-trzy grupy docelowe wraz z 3 różnymi rodzajami stanowisk (działów);

-bazę danych z LinkedIn – listę osób oraz firm o określonym profilu.

Profil firmowy na LinkedIn nie wymagał aktualizacji.

Strategia została zaakceptowana przez Klienta – pozostało nam czekać do ustalonego wcześniej terminu startu. 

Prospecting na LinkedIn – jakie trudności nas czekały?

Wraz z początkiem współpracy, a także w trakcie jej trwania zdiagnozowaliśmy trzy główne wyzwania związane z aktywnościami na LinkedIn:

-rozgrzany do czerwoności rynek SEO;

-przesyt marketerów prowadzących (często niskiej jakości) prospecting na LinkedIn do wybranej grupy docelowej;

-skuteczność kampanii zależna od trendów na rynku (black friday, święta).

Jakie działania podjęliśmy, aby rozwinąć sprzedaż B2B:

Pierwsze leady B2B pozyskaliśmy już po 4 dniach pracy, natomiast pierwsze spotkanie handlowe – po 14 dniach. Nie ma jednak możliwości, aby dokładnie oszacować, kiedy prospecting na LinkedIn przyniesie efekty. Możemy stawiać jedynie tezę na podstawie średnich statystyk. Raz efekty widać “od ręki”, a innym razem dopiero po 1 czy 2 miesiącach współpracy. 

Dwa pierwsze miesiące przyniosły nam 9 ciepłych leadów B2B, szereg statystyk oraz informację zwrotną od odbiorców komunikacji. Na bazie tych danych wiedzieliśmy, jak zoptymalizować kampanię marketingową: 

wykluczyliśmy najsłabiej konwertujące grupy docelowe, aby prospecting przyniósł jak najlepsze efekty;

zmieniliśmy strategię komunikacji na LinkedIn, uwzględniając weryfikację obecnej sytuacji (ruchu) na stronie internetowej adresata;

Efektem wprowadzonych zmian było dwukrotne zwiększenie skuteczności prospectingu (przełożenia prowadzonych korespondencji na pozyskane leady B2B), a także podwyższenie jakości kontaktów.

Średnia konwersja (stosunek prowadzonych korespondencji do liczby ciepłych leadów B2B) wyniosła:

przed pierwszą optymalizacją kampanii – 4,72% (na 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 4,72 ciepłe leady b2b)

po pierwszej optymalizacji kampanii – 9,52% (na 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 9,52 ciepłe leady b2b)

Jakie efekty przyniósł prospecting na LinkedIn po 3 miesiącach?

Efekty prospectingu na LinkedIn

-opracowaliśmy, wdrożyliśmy oraz zoptymalizowaliśmy strategię generowania leadów B2B z LinkedIn;

-zbudowaliśmy świadomość marki wśród niemal 800 decydentów z grupy docelowej;

-nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe z ponad 200 decydentami z grupy docelowej. Część z nich zadeklarowała powrót do rozmów po wygaśnięciu trwających umów;

-prospecting przyniósł również 13 ciepłych leadów B2B.

Skuteczna kampania marketingowa – jak ją przeprowadzić?

Na sukces wpłynęło kilka czynników. Do głównych należały:

-otwartość, zaufanie i zaangażowanie Klienta we współpracę;

-znajomość rynku i usługi świadczonej przez naszego Klienta;

-zastosowanie sprawdzonej strategii marketingowej z niestandardową i czasochłonną personalizacją komunikacji.

Jak generować leady B2B z LinkedIn?

Umów spotkanie – porozmawiajmy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *