Problem biznesowy
Właściciel firmy trafił do Salesboost za pośrednictwem polecenia od innego, zadowolonego ze współpracy z nami Klienta.
Organizacja zajmuje się doborem, sprzedażą i montażem systemów HVAC (klimatyzacja, wentylacja, pompy ciepła) zarówno dla osób fizycznych (B2C), jak i firm z branży budowlanej (B2B).
Głównym wyzwaniem było zwiększenie skali dotarcia do nowych Klientów tak, aby nie czekać na ich kontakt, tylko wyjść z inicjatywą.
Taką możliwość daje portal LinkedIn, dlatego jeszcze tego samego miesiąca sformalizowaliśmy postanowienia i przystąpiliśmy do pracy nad projektem.
Nasza współpraca skoncentrowana jest na wykorzystaniu platformy LinkedIn do stworzenia nowego kanału sprzedaży
Zaproponowane rozwiązanie
Profil osobisty miał zerową liczbę kontaktów i był pusty (nieuzupełniony) pod względem treści – podobnie jak profil firmowy. Oznaczało to ciężki start, aby napędzić „machinę”.
W pierwszym kroku ustaliliśmy wartości biznesowe płynące z oferty, grupę docelową oraz cel posiadania profilu na LinkedIn.
Dobrana grupa docelowa to:
- Lokalizacja: województwa śląskie, małopolskie, dolnośląskie, opolskie;
- Branża: firmy realizujące projekty budowlane o dowolnej wielkości;
- Stanowiskowa: stanowiska związane z zarządzaniem firmą, budowami, realizacją i kontraktami, a także inżynierzy robót sanitarnych, inspektorzy oraz kosztorysanci. Dodatkowo stanowiska pokrewne z wyżej wymienionymi.
Opracowaliśmy strategię komunikacji modyfikowaną podczas współpracy dwukrotnie (celem modyfikacji było podwyższenie zainteresowania komunikatem).
Stworzyliśmy także treści na profil osobisty oraz firmowy i je uzupełniliśmy, a następnie rozpoczęliśmy prace związane z lead generation.
Etap przygotowań trwał ok. 2 tygodni.
Marka Salesboost wypracowała i zoptymalizowała dla nas skuteczną strategię marketingowo-sprzedażową na platformie LinkedIn.
Efekty w liczbach
Czas trwania kampanii został wstępnie ustalony na 3 miesiące, natomiast finalnie projekt został przedłużony o 1 miesiąc (listopad 2023 – luty 2024).
Pomimo świąteczno-noworocznego okresu, który wielu z naszych Klientów uznaje za teoretycznie “martwy”, pozyskaliśmy aż 35 osób zainteresowanych ofertą Klienta.
Na 137 przeprowadzonych od A do Z korespondencji pozyskaliśmy 35 leadów B2B, które statystycznie przełożyły się na 25,55% skuteczności (co 4 osoba, z którą rozmawialiśmy w imieniu Klienta była zainteresowana ofertą).
Dużym sukcesem okazało się wdrożenie w kampanii pozornie nieznacznej zmiany strategii komunikacji, a także zawężenie grupy docelowej już po 1 miesiącu. Skuteczność zwiększyła się niemal dwukrotnie!
Najlepiej konwertującą grupą okazały się natomiast zarządy firm deweloperskich, u których z 13 nawiązanych relacji biznesowych pozyskaliśmy aż 9 leadów (69,23% skuteczności)
Aktualnie, efektem naszej współpracy jest zauważalne poszerzenie świadomości marki wśród niemal 1000 osób z naszej grupy docelowej, a także kilkadziesiąt aktywnych zapytań ofertowych.
Podsumowanie:
Podczas 4 miesięcznej kampanii na LinkedIn:
- pozyskaliśmy 35 gorących leadów B2B – telefonicznych / mailowych;
- rozbudowaliśmy profil osobisty i sieć kontaktów o 370 osób;
- wzbudziliśmy świadomość marki pośród 950 osób decyzyjnych z grupy docelowej;
- zbudowaliśmy solidny fundament do utrzymywania relacji biznesowych z potencjalnymi Klientami
Z pełnym przekonaniem polecam usługi marki Salesboost każdemu, kto poszukuje innowacyjnych i skutecznych sposobów dotarcia do nowych klientów.
Chcesz sprawdzić potencjał sprzedażowy LinkedIn w swojej branży? Skontaktuj się, aby umówić bezpłatną konsultację!