Jeden lead = 1 mln przychodu w branży utrzymania czystości! LinkedIn Case Study

Naszym Klientem jest firma Solid Work, która od ponad 18 lat specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu utrzymania czystości dla organizacji (na czym się skupiliśmy we współpracy), jak i dla osób prywatnych.

W ofercie Klienta znajduje się również wyposażenie i zaopatrzenie firm w zakresie środków czystości, wycieraczek systemowych oraz mat dywanowych.

Początek współpracy

Pierwszy kontakt został zainicjowany za pośrednictwem platformy LinkedIn w okolicach wakacji 2023. Z racji gorącego dla branży utrzymania czystości okresu, przełożyliśmy start kampanii na początek września.

Na etapie briefu ustaliliśmy 3 główne grupy docelowe, które miały zostać przetestowane przez pierwszy okres współpracy. Dopasowaliśmy wartości biznesowe, referencje oraz sposób personalizacji komunikacji do odbiorców.

Przedyskutowaliśmy również inne grupy, które firma Solid Work chce pozyskać.

Profil osobisty został całkowicie przebudowany i uzupełniony, aby lepiej spełniał swoją funkcję. 

Uruchomiliśmy narzędzie Sales Navigator – już na starcie obniżyliśmy jego koszty, uwzględniając wskazówkę z LinkedIn i rozpoczęliśmy proces generowania leadów sprzedażowych B2B.

Podjęte działania i efekty

Od pierwszego miesiąca strategia zakładała testy trzech grup docelowych połączonych z trzema różniącymi się od siebie strategiami komunikacji dostosowanymi do odbiorców. 

Pierwszy lead sprzedażowy pozyskaliśmy już po 7 dniach od wysłania zaproszenia do sieci kontaktów, a w kolejnych miesiącach współpracy stale pozyskujemy założoną, miesięczną liczbę leadów. 

Po 2 miesiącach wyklarowały się pierwsze wyniki testów zainteresowania grup docelowych:

-Branża hotelarska = 5,26% skuteczności;

-Branża budowlana = 10% skuteczności;

-Branża biurowa = 2,13% skuteczności.

Od początku współpracy zauważalne było zaangażowanie oraz efekty prowadzonych przez markę Salesboost aktywności i już od początku pozyskaliśmy pierwszych potencjalnych Klientów do rozmów handlowych.

Po analizie wyników wprowadziliśmy zmiany w grupach docelowych (na bazie statystyk) oraz komunikacji (na bazie odpowiedzi odbiorców).

Końcówka roku to również często zmiana dostawcy serwisu sprzątającego w jednostkach publicznych oraz spółdzielniach. Na listopad oraz grudzień zintensyfikowaliśmy aktywność i dodaliśmy (między innymi) wspomniane grupy do kampanii. 

Efekt? Dwukrotnie większa liczba leadów z najbardziej pożądanych dla naszego Klienta grup docelowych. Odpowiedni timing i decyzje zadziałały! 

Na dzień opracowania case study statystyki nie są jeszcze miarodajne (krótki okres testów). Publikacja zostanie zaktualizowana w 2024 roku.

[Aktualizacja 07.06.2024] – co zmieniło się na przestrzeni kolejnego półrocza?

Po pełnych 9 miesiącach współpracy przetestowaliśmy 16 strategii / grup docelowych. Poniżej wypracowane statystyki z podziałem na branże:

-Projektanci wnętrz: 24% skuteczności (100 korespondencji = 24 leady!)

-Spółdzielnie / Wspólnoty: 19,57% skuteczności (100 korespondencji = 19,57 leadów!)

-Branża budowlana: 10,04% skuteczności (100 korespondencji = 10,04 leadów)

-Firmy zarządzające obiektami komercyjnymi: 9,06% skuteczności (100 korespondencji = 9,06 leadów)

-Branża hotelarska: 9,76% skuteczności (100 korespondencji = 9,76 leadów)

-Organizacje produkcyjne: 5,89% skuteczności (100 korespondencji = 5,89 leadów)

-Branża biurowa: 4% skuteczności (100 korespondencji = 4 leady)

-Jednostki publiczne: 4% skuteczności (100 korespondencji = 4 leady)

Wraz z kolejnymi podpisanymi umowami zwiększyliśmy również budżet na działania lead generation, a dodatkowo od maja rozpoczęliśmy działania wizerunkowe.

Kluczowe elementy sukcesu:

-konkretne podejście Klienta do współpracy, zaangażowanie oraz bardzo dobra komunikacja;

-duża dynamika zmian w kampanii i szybkość w podejmowaniu decyzji;

-wdrożenie sprawdzonej strategii pozyskiwania leadów B2B;

-ogromna (jak na tak krótki okres współpracy) liczba testów i grup docelowych.

Kluczowe wyniki po 3 pełnych miesiącach współpracy:

Aktualizacja po kolejnych 6 miesiącach współpracy (07.06.2024):

Budżet na leady zwiększony x2

Aktualizacja po kolejnych 6 miesiącach współpracy (31.12.2024):

Budżet na leady zwiększony x1,5

-zweryfikowaliśmy skuteczność kilku grup docelowych oraz strategii komunikacji;

-zbudowaliśmy świadomość marki Klienta wśród decydentów (dotarliśmy do ponad 5000 osób).

-nawiązaliśmy relację biznesową z ok. 1550 osobami decyzyjnymi;

-pozyskaliśmy 170 osób (leadów) zainteresowanych rozmową nt. oferty, a drugie tyle korespondencji zakończyło się deklaracją o powrocie do rozmów przy zmianie dostawcy usług;

-pozyskaliśmy kolejnych Klientów B2B gwarantujących wysoki zwrot z inwestycji.

Dużo informacji zwrotnych, szybka reakcja, dobra komunikacja i zrozumienie celów przekładają się na efektywną współpracę biznesową.

Podsumowanie:

9 miesięcy współpracy zaowocowały wzbudzeniem świadomości marki, nawiązaniem nowych relacji biznesowych, wygenerowaniem leadów B2B i w efekcie pozyskaniem nowych umów handlowych przez firmę Solid Work.

W międzyczasie zwiększyliśmy budżet przewidziany na działania lead generation oraz rozpoczęliśmy działania w zakresie budowania rozpoznawalności marki i jej wizerunku.

Z przyjemnością polecam markę Salesboost jako specjalistów od LinkedIn. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *