Leady B2B – jak je pozyskać? Współpraca z Konsultantem Amazon

Jak pozyskać nowych Klientów bez marketingu? Przed tym wyzwaniem stanął Witold Keller, Właściciel butikowej agencji zajmującej się obsługą sprzedaży internetowej za pośrednictwem Amazon.

Prospecting na LinkedIn – od czego zaczęliśmy?

Rozmowy z Klientem rozpoczęły się w grudniu 2023 roku, a start procesu lead generation – w lutym 2024 roku.

Na etapie briefu ustaliliśmy grupę docelową, USP (wyróżniki na tle konkurencji), a także problemy biznesowe potencjalnych Klientów, na które odpowiada oferta.

Profil osobisty na LinkedIn został rozbudowany, zyskał nowe opisy i zmodyfikowane zdjęcie w tle.

Uruchomiliśmy narzędzie Sales Navigator – płatną funkcję LinkedIn, która umożliwia filtrowanie kryteriów oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Rozpoczęliśmy proces pozyskiwania zapytań sprzedażowych.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Leady B2B z LinkedIn – jak przebiegała współpraca?

Kampania prospectingowa trwała 4 miesiące.

Strategia sprzedaży przez portal LinkedIn zakładała między innymi przetestowanie dwóch wersji komunikacji. Jedna z nich była relacyjna, a druga – sprzedażowa.

Jaki był cel kampanii? Pozyskanie gorących leadów B2B, które są zainteresowane rozmową na temat obsługi sprzedaży na Amazon.

Dodatkowym celem było rozbudowanie świadomości i rozpoznawalności marki wśród sklepów internetowych.

Komunikację oparliśmy o:
personalizację – tak, aby odbiorca czuł, że jest ona dedykowana właśnie dla niego;
USP (Unique selling proposition), czyli wyróżniki na tle konkurencji;
obecne doświadczenie z branżą adresata wiadomości – referencje oraz case study;

Już w pierwszym miesiącu współpracy zauważalna była dużo wyższa skuteczność strategii sprzedażowej, dlatego długo nie czekając, skupiliśmy się na jej wykorzystaniu.

Jakie efekty przyniosła kampania prospectingowa?

– wzbudziliśmy świadomości marki u 867 decydentów z grupy docelowej;

– nawiązaliśmy relacje biznesowe ze 197 osobami zarządzającymi firmą lub poszczególnymi jej działami;

– pozyskaliśmy 20 gorących leadów B2B zainteresowanych ofertą Klienta;

leady b2b z linkedin efekty

Testom zostały poddane również poszczególne działy e-commerce. Ich wyniki są następujące:
– Osoby zarządzające sklepem internetowym: 11,36% skuteczności (na każde 100 korespondencji średnio 11,36 leadów);
– Kierownicy, Managerowie i Dyrektorzy działów handlowych: 11,43% (na każde 100 korespondencji średnio 11,43 leadów);
– Osoby decyzyjne z obszaru eksportu, business development, e-commerce, brandu i innych działów: 0% skuteczności;

Jak pozyskiwać leady sprzedażowe z LinkedIn? Podsumowanie

Kluczowa dla sukcesu kampanii była odpowiednia komunikacja z Klientem, otwartość na nowe rozwiązania a także wdrożenie sprawdzonego procesu lead generation.

Sprawdź nasze referencje oraz case study z innych branż!

Jeśli sprzedajesz w modelu B2B i nie wiesz, jak pozyskać nowych Klientów do swojego biznesu, skontaktuj się ze mną. Wspólnie sprawdzimy potencjał Twojej oferty do sprzedaży przez LinkedIn!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *