Case Study LinkedIn – Roczne podsumowanie lead generation w branży HVAC

Szereg sugestii i statystyk do B2B lead generation dla branży HVAC! Wszystko w 3 minuty.

Organizacja trafiła do Salesboost z polecenia innego, zadowolonego Klienta – również z branży HVAC, z inną grupą docelową (projektanci wnętrz).

Firma zajmuje się kompleksowym zaopatrywaniem inwestycji budowlanych w rozwiązania HVAC: systemy ogrzewania, klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji.

Problemem biznesowym była trudność w wejściu na rynek Polski (naszym Klientem jest firma z Ukrainy) i pozyskanie pierwszych projektów.

Na początku dogadaliśmy kwestie formalne, a także organizacyjne (brief), podczas którego omówiliśmy najważniejsze założenia kampanii.

Opracowaliśmy treści na profil osobisty, bazę danych oraz sposób komunikacji z potencjalnymi Klientami. Całość tego procesu trwała ok. 2 tygodni.

Kampania LinkedIn – Założenia

Celem kampanii jest cykliczne pozyskiwanie ok. 10 leadów B2B miesięcznie.

Skupiamy się na pozyskaniu kontaktów telefonicznych do osób zainteresowanych ofertą.

Grupa docelowa, którą wyszukiwaliśmy m.in. przez narzędzie Sales Navigator:

  • Branża: firmy projektowe (projektanci instalacji), budowlanka, sieciówki, deweloperzy
  • Lokalizacja: cała Polska, bez wykluczeń
  • Stanowiska osób decyzyjnych:
    • Projektanci instalacji HVAC, Wod-Kan, Urządzeń Sanitarnych,
    • kierownicy budowy, robót, project managerzy, inspektorzy, kosztorysanci, management firm budowlanych
    • Osoby odpowiedzialne za budynki w sieciówkach (np. dyrektor techniczny)

Zaplanowane testy A/B:

  • Konwersja stanowisk w wymiarze przyjęć zaproszeń, leadów, stosunku leadów telefonicznych do mailowych;
  • Konwersja branż w wymiarze przyjęć zaproszeń, leadów.
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Pozyskiwanie Klientów B2B z LinkedIn – efekty

Roczne efekty kampanii wyglądają następująco:

  • Stworzyliśmy bazę danych liczącą ponad 2800 osób;
  • Skontaktowaliśmy się z ponad 2200 osobami decyzyjnymi z grupy docelowej;
  • Nawiązaliśmy relację biznesową z 920 osobami decyzyjnymi;
  • Pozyskaliśmy 108 leadów – firm zainteresowanych współpracą B2B

Średnia skuteczność:

  • Liczona z nawiązanej relacji biznesowej na leady wyniosła 11,74% (na 100 nawiązanych relacji pozyskaliśmy 11,74 leady)
  • Liczona od pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem do pozyskania leada wyniosła 4,85% (na 100 zaproszeń do kontaktów pozyskaliśmy 4,85 leady)
  • 41,67% osób przyjmowało zaproszenie do sieci kontaktów

Testy A/B – Branże:

  • Branża projektowa – średnia skuteczność:
    • Liczona z nawiązanej relacji biznesowej na leady wyniosła 11,41% (na 100 nawiązanych relacji pozyskaliśmy 11,41 leady)
    • Liczona od pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem do pozyskania leada wyniosła 4,53% (na 100 zaproszeń do kontaktów pozyskaliśmy 4,53 leady)
  • Branża budowlana – średnia skuteczność:
    • Liczona z nawiązanej relacji biznesowej na leady wyniosła 12,12% (na 100 nawiązanych relacji pozyskaliśmy 12,12 leady)
    • Liczona od pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem do pozyskania leada wyniosła 4,78% (na 100 zaproszeń do kontaktów pozyskaliśmy 4,78 leady)

Testy A/B – Stanowiska:

  • Zarząd firm – 9,72% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Projektanci instalacji – 11,33% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Kierownik budowy / robót – 7,7% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Kosztorysant – 29,82% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Dział zamówień – 25% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Dział inwestycji – 28,57% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Dział projektów – 15,09% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Inne stanowiska techniczne – 22,22% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
  • Inne działy – 20% relacji kończyło się pozyskaniem leada;

Podsumowanie

Po 12 miesiącach współpracy z Klientem rok 2024 zakończył się sukcesem, a kampania została przedłużona na 2025.

Przetestowaliśmy -naście zmiennych, które pomogły zaktualizować Klientowi strategię marketingowo sprzedażową.

Zbudowaliśmy również bazę danych liczącą tysiące decydentów z grupy docelowej, do których Klient może wracać w każdym momencie, a także ją podgrzewać poprzez publikowanie treści na LinkedIn.

Zobacz inne case study:

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *