Organizacja trafiła do Salesboost z polecenia innego, zadowolonego Klienta – również z branży HVAC, z inną grupą docelową (projektanci wnętrz).
Firma zajmuje się kompleksowym zaopatrywaniem inwestycji budowlanych w rozwiązania HVAC: systemy ogrzewania, klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji.
Problemem biznesowym była trudność w wejściu na rynek Polski (naszym Klientem jest firma z Ukrainy) i pozyskanie pierwszych projektów.
Na początku dogadaliśmy kwestie formalne, a także organizacyjne (brief), podczas którego omówiliśmy najważniejsze założenia kampanii.
Opracowaliśmy treści na profil osobisty, bazę danych oraz sposób komunikacji z potencjalnymi Klientami. Całość tego procesu trwała ok. 2 tygodni.
Kampania LinkedIn – Założenia
Celem kampanii jest cykliczne pozyskiwanie ok. 10 leadów B2B miesięcznie.
Skupiamy się na pozyskaniu kontaktów telefonicznych do osób zainteresowanych ofertą.
Grupa docelowa, którą wyszukiwaliśmy m.in. przez narzędzie Sales Navigator:
- Branża: firmy projektowe (projektanci instalacji), budowlanka, sieciówki, deweloperzy
- Lokalizacja: cała Polska, bez wykluczeń
- Stanowiska osób decyzyjnych:
- Projektanci instalacji HVAC, Wod-Kan, Urządzeń Sanitarnych,
- kierownicy budowy, robót, project managerzy, inspektorzy, kosztorysanci, management firm budowlanych
- Osoby odpowiedzialne za budynki w sieciówkach (np. dyrektor techniczny)
Zaplanowane testy A/B:
- Konwersja stanowisk w wymiarze przyjęć zaproszeń, leadów, stosunku leadów telefonicznych do mailowych;
- Konwersja branż w wymiarze przyjęć zaproszeń, leadów.
Pozyskiwanie Klientów B2B z LinkedIn – efekty
Roczne efekty kampanii wyglądają następująco:
- Stworzyliśmy bazę danych liczącą ponad 2800 osób;
- Skontaktowaliśmy się z ponad 2200 osobami decyzyjnymi z grupy docelowej;
- Nawiązaliśmy relację biznesową z 920 osobami decyzyjnymi;
- Pozyskaliśmy 108 leadów – firm zainteresowanych współpracą B2B
Średnia skuteczność:
- Liczona z nawiązanej relacji biznesowej na leady wyniosła 11,74% (na 100 nawiązanych relacji pozyskaliśmy 11,74 leady)
- Liczona od pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem do pozyskania leada wyniosła 4,85% (na 100 zaproszeń do kontaktów pozyskaliśmy 4,85 leady)
- Aż 41,67% osób przyjmowało zaproszenie do sieci kontaktów
Testy A/B – Branże:
- Branża projektowa – średnia skuteczność:
- Liczona z nawiązanej relacji biznesowej na leady wyniosła 11,41% (na 100 nawiązanych relacji pozyskaliśmy 11,41 leady)
- Liczona od pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem do pozyskania leada wyniosła 4,53% (na 100 zaproszeń do kontaktów pozyskaliśmy 4,53 leady)
- Branża budowlana – średnia skuteczność:
- Liczona z nawiązanej relacji biznesowej na leady wyniosła 12,12% (na 100 nawiązanych relacji pozyskaliśmy 12,12 leady)
- Liczona od pierwszego kontaktu z potencjalnym Klientem do pozyskania leada wyniosła 4,78% (na 100 zaproszeń do kontaktów pozyskaliśmy 4,78 leady)
Testy A/B – Stanowiska:
- Zarząd firm – 9,72% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Projektanci instalacji – 11,33% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Kierownik budowy / robót – 7,7% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Kosztorysant – 29,82% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Dział zamówień – 25% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Dział inwestycji – 28,57% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Dział projektów – 15,09% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Inne stanowiska techniczne – 22,22% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
- Inne działy – 20% relacji kończyło się pozyskaniem leada;
Podsumowanie
Po 12 miesiącach współpracy z Klientem rok 2024 zakończył się sukcesem, a kampania została przedłużona na 2025.
Przetestowaliśmy -naście zmiennych, które pomogły zaktualizować Klientowi strategię marketingowo sprzedażową.
Zbudowaliśmy również bazę danych liczącą tysiące decydentów z grupy docelowej, do których Klient może wracać w każdym momencie, a także ją podgrzewać poprzez publikowanie treści na LinkedIn.
Zobacz inne case study: