Jak założyć profil firmy na LinkedIn – instrukcja krok po kroku

Masz firmę i chcesz, żeby była widoczna tam, gdzie bywają profesjonaliści? LinkedIn to strzał w dziesiątkę! Dowiedz się, jak założyć i prowadzić profesjonalny profil firmowy tak, by przyciągnąć uwagę, budować markę i nawiązać wartościowe kontakty B2B.

Spis treści:

  1. Jak założyć i uzupełnić profil firmowy na LinkedIn?
  2. Czym jest profil firmowy na LinkedIn?
  3. Jak założyć profil firmy na LinkedIn?
  4. Czy warto założyć profil firmowy na LinkedIn? 
  5. Optymalizacja company page, czyli jak uzupełnić profil na LinkedIn
  6. Co publikować na LinkedIn dla firm?
  7. Prowadzenie LinkedIn a skuteczność działań

Jak założyć i uzupełnić profil firmowy na LinkedIn?

LinkedIn ma ponad 1 miliard użytkowników na całym świecie[1], a w samej Europie jest ich już 227 milionów.[2] Statystyczny użytkownik to mężczyzna w wieku 24-34 lat, pracujący w branży IT, medycznej lub usługowej. 61 milionów użytkowników tej platformy to osoby zajmujące wysokie stanowiska, a 40 milionów to decydenci biznesowi. Młodzi profesjonaliści LinkedIn wykorzystują głównie do poszukiwania pracy[3], jednak to nie jedyna funkcja tego medium! Badania wskazują bowiem, że jego użytkownicy o wiele częściej konsumują treści niż szukają pracy na LinkedIn. Co więcej, średni współczynnik zaangażowania wynosi 1,1% na post.[4] Wydaje Ci się to mało? Ale spójrz na to tak:

  • 61% użytkowników LinkedIn wchodzi w interakcję z wartościowymi treściami tworzonymi przez innych użytkowników;[5]
  • Artykuły w serwisie LinkedIn są udostępniane 2 razy częściej niż inne rodzaje postów na platformie;[6]
  • 80% leadów B2B generowanych w mediach społecznościowych pochodzi z serwisu LinkedIn.[7]
  • Większość użytkowników zajmujących się sprzedażą (89%) uważa, że LinkedIn odgrywa istotną rolę w zamykaniu transakcji.[8]

Te liczby przekonują, że firmowe konto LinkedIn to must-have dla Twojej marki. Zastanawiasz się jednak, jak go utworzyć, a potem prowadzić?

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Czym jest profil firmowy na LinkedIn?

Zanim założysz stronę na LinkedIn musisz wiedzieć, że ta platforma pozwala na utworzenie kilku typu kont. Te podstawowe to:

  • profil prywatny (pisaliśmy o nim oddzielny artykuł), który jest indywidualną stroną danego użytkownika. Pozwala on na budowanie kontaktów, prezentowanie swojego doświadczenia zawodowego, umiejętności i osiągnięć. Profil osobisty umożliwia również tworzenie i udostępnianie treści, nawiązywanie kontaktów biznesowych oraz poszukiwanie pracy lub rekrutowanie. Często wykorzystywany jest również do pozyskiwania leadów B2B (zapytań ofertowych).
  • profil firmowy, inaczej Company Page. Jest to strona firmy/marki/organizacji, która chce budować swój wizerunek i komunikować się z użytkownikami platformy. Profil firmy na LinkedIn to świetne miejsce do prezentacji oferty, wartości i kultury organizacyjnej, a także publikowania treści, które angażują obserwujących, pozwalają budować sieć kontaktów biznesowych i prowadzić skuteczny marketing B2B na LinkedIn.
jak utworzyć profil firmy

Oprócz tych dwóch typów profili LinkedIn pozwala na założenie Showcase Page (przeznaczonej do promowania konkretnego produktu, usługi, projektu) oraz University Page, czyli strony uczelni, szkoły wyższej lub innej organizacji edukacyjnej.

Jak założyć profil firmy na LinkedIn?

Firmowy profil na LinkedIn utworzysz bardzo prosto. Jednak, aby w ogóle móc go założyć, musisz mieć profil osobisty na LinkedIn, który ma potwierdzony adres e-mail.

Stronę firmową założysz z poziomu konta osobistego. Wystarczy, że w prawym górnym rogu klikniesz ikonę „Dla firm”

profil firmowy na linkedin - tworzenie strony

a następnie „Utwórz stronę firmową”. W kolejnym kroku musisz wybrać typ konta firmowego i uzupełnić podstawowe dane. Pamiętaj, że dokładne uzupełnienie danych to klucz do wyraźnej, profesjonalnej prezentacji firmy! Informacje, które musisz podać, to:

  • Nazwa firmy
  • Publiczny adres URL na LinkedIn
  • Branża
  • Wielkość firmy.
profil firmowy na linkedin - tworzenie strony 2

Na etapie zakładania konta firmowego na LinkedIn warto też podać lokalizację, adres strony www, maila kontaktowego. Dobre praktyki zalecają również dodanie logo (wymiary 300×300 pikseli) i zdjęcia w tle (wymiary 1128×191 pikseli) profilu firmowego. Wpisz również slogan, którym na co dzień posługuje się firma. 

Jeśli wykonałeś wszystkie te kroki – strona LinkedIn Twojej firmy już istnieje! To jednak dopiero początek pracy. Teraz powinieneś sobie zadać pytanie, jak zwiększyć rozpoznawalność firmy na LinkedIn i co zrobić, aby tworzyć angażujące, a przede wszystkim sprzedające posty.

Czy warto założyć profil firmowy na LinkedIn? 

Jeśli prowadzisz firmę, nawet jednoosobową, strona firmowa na LinkedIn to twój must have. Buduje ona profesjonalny wizerunek, świadomość marki, zwiększa zaufanie w oczach klientów i partnerów biznesowych, a także pozwala docierać do nowych odbiorców.

Regularne tworzenie angażujących postów na LinkedIn to także przepis na wybicie się na pozycję eksperta w branży oraz networking. Warto też wspomnieć, że company page na LinkedIn daje o wiele więcej możliwości niż profil prywatny. Przez ten firmowy możesz wygodnie zarządzać publikowanymi treściami, monitorować ich skuteczność za pomocą LinkedIn Analytics, a także uruchomić reklamy. Jeszcze więcej możliwości zyskują członkowie LinkedIn Premium.

Zobacz, jak prowadzić profil firmy na LinkedIn!

profil firmowy na linkedin - analityka

Pakiety premium pozwalają na korzystanie z zaawansowanych narzędzi, takich jak analiza profili, rozbudowane wyszukiwanie czy możliwość bezpośredniego kontaktu (InMail) z użytkownikami spoza sieci kontaktów.

Optymalizacja company page, czyli jak uzupełnić profil na LinkedIn

Na etapie zakładania konta firmowego na LinkedIn zapewne uzupełniłeś tylko podstawowe informacje – teraz pora je zoptymalizować i rozbudować. Pozwoli to wyróżnić się na tle konkurentów. Pamiętaj, że kompletny w 100% uzupełniony company page to szansa na większy ruch na Twojej stronie firmowej.

Aby go pozyskać, w pierwszej kolejności zadbaj o stronę wizualną. Miej na uwadze, że social media lubią angażujące, ciekawe grafiki, które są wyraźne, ostre i harmonizują z identyfikacją wizualną firmy. Zgadzać z nią powinna się również grafika, którą będziesz dodawać do postów. Tworząc grafiki na LinkedIn, pamiętaj o ich wymiarach:

  • Logo 300×300 pikseli
  • Zdjęcie główne (w tle) 1128×191 pikseli
  • Zdjęcie do posta 1200 x 628 pikseli.

Optymalizacji wymagają też treści. Zmiany zacznij od sekcji „Nagłówek” – dodaj elementy takie jak logo, adres URL, slogan (jeśli nie zrobiłeś tego, zakładając profil). W tym miejscu możesz też włączyć i wybrać z dostępnej listy przycisk CTA (call to action), który będzie zachęcał odwiedzających do działania.

Jeśli uzupełniłeś już podstawowe informacje, czas iść dalej, czyli opowiedzieć użytkownikom LinkedIn o swojej firmie. Masz na to 2000 znaków. Wykorzystaj je do rozszerzenia informacji zawartych w nagłówku, opisania specjalizacji i oferty, pochwalenia się certyfikatami i wyróżnieniami, wskazania, co Cię wyróżnia na tle konkurencji.

W opisie możesz zawrzeć też słowa kluczowe, po których wyszukują Cię potencjalni partnerzy biznesowi. Uzupełnianie informacji zakończ podaniem roku założenia, numerów kontaktowych, rodzaju i wielkości firmy oraz określeniem (maksymalnie 20 specjalizacji). Na dole dodaj też lokalizację firmy i maksymalnie trzy hasztagi powiązane z działalnością przedsiębiorstwa.

jak uzupelnic konto linkedin dla firm

Co publikować na LinkedIn dla firm?

Strona marki jest już gotowa. Co dalej? Teraz potrzebna jest ci strategia, która krok po kroku wskaże, jak prowadzić marketing B2B na LinkedIn. Kluczowym narzędziem są tutaj angażujące posty. Jeśli chcesz naprawdę zwiększyć zasięg, postaw na posty wideo, które na LinkedIn cieszą się 5 razy większym zainteresowaniem niż posty statyczne. Koniecznie twórz też dłuższe treści. Te bowiem odnotują o 30% większe zaangażowanie niż w przypadku postów o standardowej długości. O tyle samo popularniejsze są też posty posiadające hashtagi.

Nie zapominaj, że tworzenie angażujących postów na LinkedIn znacznie różni się od przygotowywania treści na pozostałe platformy społecznościowe (Facebook, Instagram). LinkedIn to profesjonalna sieć, dlatego nie sprawdzą się tu grafiki z kotkiem. Zamiast tego na profilu biznesowym powinny pojawiać się:

  • Informacje o współpracach, partnerstwach i realizowanych projektach.
  • Artykuły branżowe i porady
  • Posty o projektach i osiągnięciach firmy, nowych produktach/usługach
  • Historie sukcesu klientów
  • Informacje o nadchodzących wydarzeniach, warsztatach czy webinarach, które organizujesz lub w których bierzesz udział
  • Posty powiązane z kulturą organizacyjną firmy
  • Aktualności i trendy związane z branżą
  • Porady i wskazówki dotyczące produktów, usług i rozwiązań, które oferujesz

Więcej przeczytasz w dedykowanym artykule, w którym umieściliśmy przykładową strategię!

jak publikowac na profilu firmowym na linkedin

Prowadzenie LinkedIn a skuteczność działań

Założenie profilu firmowego daje Ci możliwość sprawdzania wyników działań marketingowych oraz udostępnia analizę skuteczności publikowanych treści. Dzięki LinkedIn Analytics możesz uzyskać cenne informacje na temat tego, jak twoje posty wpływają na zaangażowanie użytkowników oraz jakie treści przynoszą najlepsze rezultaty. Poprzez firmowe konto na LinkedIn warto śledzić przede wszystkim takie parametry jak: zaangażowanie, zasięgi, współczynnik konwersji, wydajność treści, demografię odbiorców.

Miej na uwadze, że algorytm LinkedIn będzie ci przychylny, jeśli będziesz publikować regularnie, dodawać hashtagi i angażować się w dyskusje pod postami. Takie działania to nie tylko przepis na zwiększony ruch na profilu, ale i rozpoznawalność marki.

Pamiętaj, że możemy pomóc Ci w prowadzeniu skutecznego marketingu i sprzedaży na LinkedIn. Skonsultuj bezpłatnie swoje potrzeby marketingowo-sprzedażowe.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Źródła:

[1] https://about.linkedin.com/pl-pl?lr=1

[2] https://www.omnicoreagency.com/linkedin-statistics/

[3] https://news.linkedin.com/about-us#Statistics

[4] https://news.linkedin.com/about-us#Statistics

[5] https://news.linkedin.com/about-us#Statistics

[6] https://news.linkedin.com/about-us#Statistics

[7] https://www.omnicoreagency.com/linkedin-statistics/[8] https://news.linkedin.com/about-us#Statistics

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *