Case study – Prospecting w branży influencer marketingu

Klientem jest startup – twórca platformy usprawniającej współpracę z twórcami oraz łączącej Klientów biznesowych z influencerami.

Kampania prospectingowa na LinkedIn zakładała 2 miesięczną kampanię lead generation, w której celem było pozyskanie 40-48 leadów B2B – przewidywana skuteczność opierała się o prognozę na bazie innych, przeprowadzonych przez Salesboost projektów.

Strategia prospectingu na LinkedIn

Etap strategiczny trwał ok. 14 dni roboczych – podczas jego trwania przygotowaliśmy dedykowaną listę osób do kontaktu, strategię komunikacji oraz treści na profil osobisty.

Grupa docelowa:

Do przygotowania grupy docelowej skorzystaliśmy z narzędzia Sales Navigator oraz stron zewnętrznych, takich, jak Google, social media oraz katalogi firm.

Strategia lead generation zakładała dotarcie do kilku zróżnicowanych grup docelowych, w tym:

  • Branż: beauty, kosmetyki, turystyka, hotele, pensjonaty, health & fitness, siłownie, odzież;
  • Firmy z całej Polski, zatrudniające od 1 do 200 pracowników;
  • Stanowiska osób, z którymi się kontaktowaliśmy to osoby decyzyjne związane z marketingiem (managerowie / dyrektorzy / kierownicy marketingu, marki, współprac z influencerami, afiliacji, generalni managerowie, zarządy firm, właściciele;

I pozyskanie firm zainteresowanych wdrożeniem platformy do swoich procesów oraz zorganizowaniem pierwszej kampanii z twórcami dostępnymi w systemie.

Strategia komunikacji:

Strategia zakładała łącznie 4 różne komunikaty personalizowane pod kątem imienia, firmy, stanowiska oraz branży.

Testy A/B dotyczyły:

  • treści wiadomości (opracowaliśmy dedykowane wersje komunikacji zależne od poszczególnych zmiennych);
  • stanowisk kontaktowanych osób;
  • branż;

Profil osobisty:

Przygotowaliśmy treści na cały profil osobisty niemal od zera. Wszystkie kluczowe sekcje, o których piszemy w poradniku.

Przekazywanie pozyskanych leadów:

Pozyskiwane kontakty były przekazywane do naszego Klienta trzema kanałami:

  • Mail z informacją o szczegółach;
  • Współdzielony dokument, do którego tylko Klient miał dostęp;
  • SMS z informacją o pojawieniu się nowego leada.
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Efekty prospectingu dla branży budowlanej

Podczas 2 miesięcznej kampanii prospectingowej na LinkedIn pozyskaliśmy 43 leady B2B – osoby zainteresowane platformą dedykowaną do współpracy z influencerami. Dla przypomnienia, celem było pozyskanie 40-48 leadów. Kontakty telefoniczne, mailowe oraz spotkania online.

Średni koszt pozyskania leada (CPL) wyniósł 134,89 PLN.

Łącznie:

  • Przygotowaliśmy dedykowaną listę 1560 osób decyzyjnych;
  • Wysłaliśmy 1500 zaproszeń do sieci kontaktów;
  • Zaproszenie przyjęło 292 osób (19,47% zaproszonych);
  • Pozyskaliśmy 43 leady B2B (2,87% zaproszonych to leady, 14,73% korespondencji kończyło się przekazaniem kontaktu). Pozostałe osoby dowiedziały się o ofercie naszego Klienta i pozostały w sieci kontaktów na poczet przyszłych potrzeb.

Konwersja stanowisk (działów):

  • Dział współprac z influencerami – 3,13% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Dział marki – 6,25% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Zarząd firm i właściciele – 2,42% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Dział marketingu – 2,50% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Pozostałe grupy nie są istotne statystycznie (mała próbka)

Konwersja branż:

  • Odzież – 1,59% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Kosmetyki – 4,73% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Hotelarstwo – 1,57% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Usługi beauty – 1,90% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Agencje marketingowe – 3,90% zaproszonych konwertowało na LEAD-y;
  • Pozostałe grupy nie są istotne statystycznie.

Przykładowe leady:

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *