Naszym Klientem jest spółka akcyjna zajmująca się skupem oraz sprzedażą wyposażenia magazynów – w tym regałów, maszyn, drabin, wózków, pojemników czy mebli.
Na przestrzeni 7 miesięcy dostarczyliśmy Klientowi 141 leadów B2B – osób zainteresowanych ofertą wyposażenia magazynu.
Do tego celu wykorzystaliśmy profil osobisty na LinkedIn jednego z Sales Managerów organizacji.
Strategia kampanii sprzedażowej na LinkedIn
Strategia lead generation zakładała bezpośrednie dotarcie do osób decyzyjnych grupy docelowej naszego Klienta – firm dysponujących własnym magazynem na terenie całej Polski.
Stanowiska osób decyzyjnych, z którymi się kontaktowaliśmy to:
- Kierownik / Manager / Dyrektor Magazynu;
- Kierownik / Manager / Dyrektor Inwestycji;
- Kierownik / Manager / Dyrektor Zakupów;
- Kierownik / Manager / Dyrektor Logistyki;
- W mniejszych firmach: Zarząd.
Założyliśmy początkowo kontakt z 600 osobami miesięcznie i szybko zwiększyliśmy volumen kampanii o ok. 30% (750-800 zaproszeń / msc).
Na pierwsze 14 dni zaplanowaliśmy onboarding, czyli etap strategiczny, podczas którego:
- omówiliśmy zasady współpracy, ofertę, wyróżniki na tle konkurencji oraz grupę docelową;
- opracowaliśmy treści na profil osobisty tak, aby potencjalny Klient od razu wiedział, czego może spodziewać się po kontakcie;
- opracowaliśmy pierwszą, indywidualną bazę osób do kontaktu, z której nasz Klient mógł wykluczyć obecnych partnerów handlowych lub osoby, z którymi nie chce się kontaktować;
- opracowaliśmy strategię komunikacji uwzględniającą 5 różnych podejść, zależnie od grupy docelowej i punktów wspólnych.
Po zakończeniu etapu przygotowawczego przystąpiliśmy do pracy na profilu, a na efekty trzeba było poczekać ok. 2 tygodni.
Efekty kampanii leadowej B2B na LinkedIn
Na przestrzeni 7 miesięcy współpracy pozyskaliśmy 141 leadów B2B – osób zainteresowanych ofertą wyposażenia magazynu. Kontakty telefoniczne, mailowe oraz spotkania online / offline.
Średni koszt pozyskania leada (CPL) wyniósł 145,39 PLN.
Łącznie:
- Przygotowaliśmy listę 5442 osób decyzyjnych;
- Wysłaliśmy 5064 zaproszenia do sieci kontaktów;
- Zaproszenie przyjęło 1777 osób (35,09% zaproszonych);
- Pozyskaliśmy 141 leadów B2B (2,59% zaproszonych to leady). Pozostałe osoby dowiedziały się o ofercie naszego Klienta i pozostały w sieci kontaktów na poczet przyszłych potrzeb.
Podział na skuteczność działów:
- Zarządy – 2,44% zaproszonych to leady;
- Dział magazynów – 2,27% zaproszonych to leady;
- Dział logistyki – 2,98% zaproszonych to leady;
- Dział inwestycji – 2,80% zaproszonych to leady;
- Dział zakupów – 3,16% zaproszonych to leady;
- Dyrektor obiektu / fabryki – 2,14% zaproszonych to leady.
Kluczowe skuteczności:
- Najskuteczniejszy miesiąc – 36 leadów;
- Najwyżej konwertująca komunikacja – nawiązanie do zainteresowań grupą logistyczną na LinkedIn – 5,13% zaproszonych to leady;
Klient o współpracy:
W ramach projektu prospectingowego, dzięki precyzyjnie dobranej, personalizowanej strategii pozyskaliśmy trzycyfrową liczbę leadów B2B na różnych etapach lejka sprzedażowego. Efektem są nie tylko nowe kontakty i wzrost zainteresowania naszą ofertą, ale też realne transakcje biznesowe. Dzięki Salesboost zaoszczędziliśmy dziesiątki, jeśli nie setki godzin pracy handlowców – efekty, które zwykle wymagają długiego i żmudnego procesu, zostały dostarczone szybko i sprawnie.
(…) Doceniamy pełną transparentność, regularne raporty oraz otwartość na nasze sugestie. Kontakt z Zespołem Salesboost przebiegał zawsze sprawnie i z profesjonalnym podejściem. Gorąco polecamy markę Salesboost każdej organizacji, kto szuka skutecznych rozwiązań sprzedażowych i rekrutacyjnych.
Świetna współpraca i skuteczność w działaniu zaowocowała rozszerzeniem współpracy o 2 kampanie rekrutacyjne.
Przykładowe leady pozyskane podczas prowadzenia kampanii (bez danych kontaktowych):






