Case Study – Jak generować leady b2b w branży wellbeingu?

Prospecting w branży programów pomocy psychologicznej dla firm może wydawać się dość… nietypowym pomysłem, trudnym do efektywnej realizacji.

W Salesboost wiemy jednak, jak do takich wyzwań podejść – gdy Klient trafił do nas z polecenia jednego z partnerów biznesowych zasugerowaliśmy wdrożenie sprawdzonego procesu lead generation, w którego skład wchodziły dwa obszary:

  • klasyczny prospecting, który zakładał kontakt z potencjalnymi Klientami z grupy docelowej i pozyskanie firm, które mają potrzeby zakupowe (wygenerowanie leadów b2b)
  • elementy social sellingu, czyli: budowanie rozpoznawalności marki poprzez publikowanie treści oraz interakcję z innymi użytkownikami portalu LinkedIn. W ten sposób budujemy także zaufanie do osoby lub marki.

Strategia marketingowo-sprzedażowa na LinkedIn – od czego zaczęliśmy?

Jeśli czytałeś/-aś inne case study nie zdziwi Cię, że zaczynamy od briefu, czyli szczegółowego przedyskutowania ustaleń i założeń kampanii.

Ustaliliśmy grupę docelową na:

  • Branża: dowolną firmę komercyjną (z wykluczeniem organizacji publicznych), skupiając się w początkowym etapie na IT, finansach oraz contant center;
  • Lokalizacja: cała Polska, bez wyjątków;
  • Firma ma zatrudniać co najmniej 50 pracowników, interesują nas jednak te, które stawiają na rozwój i wellbeing oraz mają na to budzet, czyli te zatrudniające kilkuset+ pracowników;
  • Działy HR, benefitów, well-beingu, happiness, CSR, ESG, Culture, Dobrostanu, Employee Experience, Employee Health, Employer Branding, a w mniejszych firmach – także Zarząd. Dodatkowo, z jednym z produktów wychodziliśmy do działów Sprzedaży / Call Center.

W kwestii publikacji oraz samego sposobu komunikacji oferty i firmy omówiliśmy wyzwania biznesowe, które możemy pomóc rozwiązać, a także wyróżniki na tle konkurencji.

Dysponując kompletem informacji rozpoczęliśmy pracę nad:

  • Strategią komunikacji z podziałem na poszczególne działy i wartości dla nich, ich biznesowe problemy (4 rodzaje);
  • Strategią kontaktu wraz z follow-upami (5 różnych etapów)
  • Strategią testów A/B (na start 14 zmiennych)
  • Bazą danych (pierwsza liczyła 538 osób)
  • Profilem osobistym;
  • Strategią i harmonogramem publikacji / interakcji z użytkownikami LinkedIn (strategia treści na 3 miesiące, 24 publikacje)
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Efekty lead generation na LinkedIn po 8 miesiącach pracy

O efektach z podziałem na przebadane zmienne moglibyśmy napisać pracę dyplomową, dlatego poniżej znajdziesz najważniejsze wnioski i dane, które wypracowaliśmy:

  • Opracowaliśmy bazę danych zawierającą 2 885 idealnie dobranych osób decyzyjnych z grupy docelowej;
  • Zaprosiliśmy do sieci kontaktów 2 412 osób;
  • Nawiązaliśmy relacje biznesowe z 873 osobami;
  • Pozyskaliśmy 104 leady B2B (średnio 13 / msc – celem było 10 / msc) (11,92% relacji biznesowych kończyło się zainteresowaniem ofertą, a licząc z zaproszeń – 4,31% zaproszonych osób zainteresowało się współpracą. Wstępna prognoza mówiła o wskaźniku 2,87%)
  • Uzyskaliśmy 429 odpowiedzi (wskaźnik odpowiedzi: 49,14%);

Jeśli chodzi o testy, to:

  • Najwyższą konwersją odznaczały się działy benefitów, happiness, csr, esg, culture i tym podobne – aż 21,25% rozmów kończyło się zainteresowaniem ofertą / 6,03% z wysłanych zaproszeń kończyło się zainteresowaniem ofertą (61 leadów);
  • Najniższą konwersją odznaczał się kontakt z zarządami firm – tylko 3,85% rozmów kończyło się ofertą.
  • Również działy HR, wbrew pierwotnym założeniom, nie cieszyły się satysfakcjonującym odzewem (raptem 5,75% rozmów kończyło się ofertą / 1,90% zaproszeń).

W związku z niską konwersją działów HR i zarządów firm zadecydowaliśmy o zmodyfikowaniu komunikacji i sposobu komunikowania wartości biznesowej (usługa jako benefit dla pracowników).

Zmiana zaowocowała trzykrotnym wzrostem skuteczności! Obecnie aż 15,88% korespondencji kończy się zainteresowaniem ofertą. Ogromna zmiana!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Publikacje i interakcja na LinkedIn – Efekty

Przez 8 miesiecy wykonaliśmy następujące aktywności:

  • opublikowaliśmy 65 publikacji – tekstowych, graficznych, video;
  • weszliśmy w interakcję z 288 postami – komentarze, polecenia, udostępnienia;

Co przełożyło się na następujące efekty:

case study wyswietlenia profilu osobistego
Liczba wyświetlających profil osobisty
case study wyswietlenia postow
Wyświetlenia publikacji na LinkedIn
jak zwiekszyc liczbe obserwujacych na linkedin
Wzrost liczby obserwujących profil osobisty

LinkedIn Lead Generation – Podsumowanie

Kluczowymi czynnikami sukcesu we współpracy były: odpowiednio wprowadzony proces pozyskiwania nowych zapytań sprzedażowych b2b, nastawienie na długoterminowe działania, a także odpowiednio zaplanowane testy a/b.

Współpraca z Klientem jest również zaplanowana na kolejny rok.

Jeśli poszukujesz nowych źródeł leadów B2B, napisz do nas – oszacujemy możliwe do osiągnięcia efekty, a także zaproponujemy konkretne działania!

Zobacz inne case study:

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *