Leady B2B z Irlandii, UK i Beneluxu dla branży produkcyjnej – Case Study

Klient trafił do Salesboost z polecenia Partnera obsługującego inne kanały marketingu internetowego (Reklamy PPC, SEO).

Głównym celem kampanii jest rozbudowa sieci kontaktów oraz cykliczne pozyskiwanie do 10 leadów B2B miesięcznie.

Podczas pierwszego spotkania, jeszcze przed podpisaniem umowy, ustaliliśmy budżet, określiliśmy wstępnie grupę docelową oraz harmonogram współpracy. Założyliśmy 3 miesięczny testowy okres współpracy, po którym podejmiemy decyzję na temat dalszych działań (spoiler: w listopadzie 2024 mija już ósmy miesiąc kampanii i nie zapowiada się na jej koniec!).

W realizację kampanii zaangażowani są: Aleksandra Łuszcz, Kamil Kępka.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Prospecting na LinkedIn w branży produkcyjnej – od czego zaczęliśmy?

Marketing i sprzedaż na LinkedIn zawsze poprzedza etap strategiczny, przez który przeprowadziliśmy Klienta. Rozpoczęliśmy od rozmowy briefującej (brief), podczas której szczegółowo omówiliśmy:

  • ofertę Klienta,
  • grupę docelową Klienta w wymiarze lokalizacji, wielkości firm, stanowisk osób decyzyjnych oraz branży / rodzaju firm, na których nam zależy,
  • problemy / wyzwania biznesowe grupy odbiorców, z którymi planowaliśmy się skontaktować,
  • wyróżniki na tle konkurencji, czyli czym Klient wygrywa z innymi firmami, co robi lepiej i dlaczego odbiorca powinien rozważyć zapoznanie się .z ofertą

Następnie przeszliśmy do zbudowania strategii marketingu i sprzedaży na LinkedIn:

  • zbudowaliśmy pierwszą listę osób do kontaktu (która była później aktualizowana co miesiąc)
  • zaprojektowaliśmy strategię komunikacji,
  • przygotowaliśmy treści na profil osobisty, który uatrakcyjniał go w oczach odbiorców,
  • zaplanowaliśmy testy A/B maksymalizujące skuteczność działań.

Każdy miesiąc miał kończyć raport podsumowujący ostatni okres pracy na profilu osobistym.

Pozyskiwanie leadów B2B z LinkedIn – szczegóły kampanii

Kryteriami grupy docelowej dla działań lead generation są firmy:

  • działające na terenie Anglii, Irlandii, Holandii i Belgii,
  • o dowolnej wielkości (od małych, przez średnie organizacje, po duże korporacje),
  • profil działalności dotyczący montażu, serwisu lub sprzedaży fasad budynkowych / elewacji oraz architekci projektów budowlanych,

osobami decyzyjnymi są natomiast zarządy organizacji, działy zakupów, zaopatrzenia, sprzedaży oraz office management.

Największym wyzwaniem okazało się dobranie odpowiednich branż firm, które nas interesowały. LinkedIn nie udostępnia kryterium „firmy fasadowe”, więc ich znalezienie wymagało dużo więcej pracy.

Wraz z upływem czasu trafność w doborze odpowiednich firm wzrosła – początkowo współczynnik akceptacji bazy przez Klienta wynosił 84,4%, a obecnie jest to 98,7%.

Prospecting na LinkedIn – efekty

Warto zaznaczyć, że przedstawione statystyki kampanii prowadzonej przez LinkedIn dotyczą okresu współpracy od 23.04.2024 do 31.10.2024 (niecałe 7 miesięcy). Kampania jest stale realizowana, a efekty są dla Klienta satysfakcjonujące, dlatego też przewidujemy kontynuację kampanii w 2024 roku.

W kwietniu 2024, przez pierwszy tydzień współpracy pozyskaliśmy już 2 leady B2B.

Przez pierwsze 5 miesięcy (kwiecień – sierpień 2024) pracowaliśmy na rynku UK oraz Irlandii:

  • Przygotowaliśmy listę osób składającą się z 1656 osób,
  • Zaprosiliśmy do sieci kontaktów 1493 osób,
  • Zaproszenie przyjęło 538 osób decyzyjnych z grupy docelowej (36,04% skuteczności przyjęć zaproszeń) – uwzględniając działania z polskiego profilu, ta statystyka jest ponad średnią,
  • Pozyskaliśmy 42 gorące leady B2B (przełożenie zaproszeń na leady: 2,82%, przełożenie wiadomości z propozycją biznesową na leady: 7,81%)

Przetestowaliśmy dwie wersje komunikacji, stanowiska oraz branże, co pozwoliło zoptymalizować skuteczności różnych etapów kampanii.

W połowie sierpnia do komunikacji dodaliśmy firmy działające na terenie krajów Beneluksu (Holandia, Belgia). Spadła skuteczność przyjęć zaproszeń, natomiast skuteczność w pozyskiwaniu leadów znacznie wzrosła.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Prospecting w krajach Beneluksu (Holandia, Belgia) przyniósł następujące statystyki:

  • Przygotowaliśmy listę osób składającą się z 672 osób,
  • Zaprosiliśmy do sieci kontaktów 668 osób,
  • Zaproszenie przyjęło 175 osób decyzyjnych z grupy docelowej (26,04% skuteczności przyjęć zaproszeń) – uwzględniając działania z polskiego profilu, ta statystyka jest zbliżona do średniej na rynkach zagranicznych,
  • Przeprowadziliśmy pełny proces generowania leadów na 103 osobach (103 korespondencje)
  • Pozyskaliśmy 14 gorących leadów B2B (przełożenie zaproszeń na leady: 2,08%, i wciąż rośnie! Przełożenie wiadomości z propozycją biznesową na leady: 13,59% – skuteczność dla działań zagranicznych na tym rynku jest wysoka)

Średnie statystyki dla całego projektu:

  • Baza: 2328 osób,
  • Liczba zaproszeń: 2165,
  • Liczba przyjętych zaproszeń: 713,
  • Liczba gorących leadów B2B: 56,
  • Liczba nowych relacji biznesowych: 693,
  • Średnia skuteczność (stosunek liczby korespondencji do pozyskanych leadów: 9,11%,
  • Średnia skuteczność 2 (stosunek liczby zaproszeń do pozyskanych leadów: 2,59%.
statystyki z kampanii sprzedażowej na linkedin - branża produkcyjna

Prospecting na LinkedIn w branży produkcyjnej – podsumowanie

Działania marketingowo-sprzedażowe na LinkedIn na przestrzeni niecałych 7 miesięcy przyniosły Klientowi aż 56 nowych zapytań ofertowych, około 700 relacji biznesowych i wzbudzenie świadomości marki pośród ponad 2000 osób decyzyjnych – potencjalnych partnerów.

W związku z zadowoleniem z wypracowanych efektów Klient zostaje z nami na dłużej, a także poleca nasze usługi do innych firm.

Sprawdź inne przykłady kampanii z wykorzystaniem LinkedIn:

HVAC

Consulting

Marketing

A jeśli chcesz sprawdzić potencjał LinkedIn w swojej branży – zostaw do siebie kontakt . Porozmawiajmy 🙂

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *