Prospecting B2B dla branży eventowej

Prospecting na LinkedIn dla firmy z branży eventowej – czy to ma szansę zadziałać?

Nie musisz tego testować na własnym biznesie – znamy odpowiedź!

Studium przypadku dotyczy współpracy z Klientem zajmującym się organizowaniem eventów, integracji i konferencji dla firm w polskich winnicach.

przykladowy lead b2b z linkedin

Marketing B2B – pierwszy krok to przygotowania

Prospecting wymaga wcześniejszych przygotowań, które w przypadku naszych usług trwają ok. 2 tygodni kalendarzowych. 

Podczas przygotowań opracowujemy indywidualną strategię marketingową dedykowaną pracy na portalu LinkedIn, która zawierała: 

Treści na profil osobisty, z uwzględnieniem historii zawodowej, komunikacji wizualnej organizacji, jej wartości i oferty;

Listę prospectingową, zawierającą osoby decyzyjne z naszej grupy docelowej:

  • osoby decyzyjne (zarząd, dział sprzedaży, marketingu, hr, event managerowie);
  • firmy z wybranych przez Klienta województw Polski;
  • organizacje zatrudniające co najmniej 50 pracowników;
  • branża związana z pracą intelektualną oraz tą, w której szczególnie dba się o pracowników (np. IT, finanse, prawo)

Sposób komunikacji z grupą docelową (strategię komunikacji). W przypadku omawianego przykładu komunikację personalizowaliśmy pod kątem aktywności eventowej grupy docelowej, tj:

  • gdy firma relacjonowała event, wybrana przez nas osoba decyzyjna otrzymywała wiadomość nawiązującą do owego eventu i propozycją organizacji kolejnego wydarzenia w klimacie polskich winnic;
  • gdy firma nie relacjonowała eventów, główną propozycją wartości było bezpłatne spotkanie podczas degustacji wina. Celem spotkania było omówienie możliwości organizacji najbliższego, zaplanowanego eventu firmowego;
  • gdy profil firmy sugerował, że jej sprzedaż opiera się o budowanie relacji biznesowych, proponowaliśmy organizację spotkań biznesowych z Klientami w polskich winnicach.
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Sprzedaż B2B przez LinkedIn – efekty współpracy

Kampania trwała 4 miesiące, a jej efektem było pozyskanie 14 kwalifikowanych, ciepłych leadów B2B.

Branża pod kątem działań prospectingowych jest trudna, o czym uprzedziliśmy Klientka. Efekty były jednak wyższe od wstępnej prognozy:

  • Najniższą skuteczność osiągnęła komunikacja z managementem średnich i dużych organizacji – 4,49% korespondencji kończyło się pozyskaniem leada (na każde 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 4,49 leady)
  • Najwyższą skuteczność wypracowaliśmy poprzez kontakt z działami marketingu w średnich i dużych firmach – 7,84% (na każde 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 7,84 leady)

Pozostałe grupy, statystycznie, mieściły się pomiędzy wyżej wspomnianymi odbiorcami komunikacji. 

Badanie wielu zmiennych jednocześnie pozwoliło odpowiedzieć na pytanie: Co zrobić, aby prospecting przyniósł lepsze efekty?

Klient zyskał rozbudowaną rozpoznawalność marki, nowe relacje biznesowe, bazę biznesową, leady B2B, a także zoptymalizowany i skuteczny sposób na dotarcie do nowych partnerów biznesowych.

prospecting efekty w liczbach

Prospecting B2B przez LinkedIn – Podsumowanie

Otwartość, zaufanie, którym obdarzył nas Klient oraz doświadczenie zdobywane od 2019 roku było kluczem do wygenerowania oczekiwanych efektów.

Jeśli zastanawiasz się, czy generowanie leadów B2B z LinkedIn sprawdzi się w Twojej firmie, skontaktuj się z nami!

Zobacz również inne case study:

Zastanawiasz się, jak pozyskać leady B2B? Porozmawiajmy!

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Poznajmy się 🙂
Nie będziemy spamować!
Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, zostaw swój numer 🙂
Daj znać, w czym mogę Ci pomóc. Udzielenie dodatkowych informacji (np. strona internetowa, nazwa firmy czy opis Twojego pomysłu na współpracę) usprawni naszą komunikację!
Polityka Prywatności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *