Prospecting na LinkedIn dla firmy z branży eventowej – czy to ma szansę zadziałać?
Nie musisz tego testować na własnym biznesie – znamy odpowiedź!
Studium przypadku dotyczy współpracy z Klientem zajmującym się organizowaniem eventów, integracji i konferencji dla firm w polskich winnicach.
Marketing B2B – pierwszy krok to przygotowania
Prospecting wymaga wcześniejszych przygotowań, które w przypadku naszych usług trwają ok. 2 tygodni kalendarzowych.
Podczas przygotowań opracowujemy indywidualną strategię marketingową dedykowaną pracy na portalu LinkedIn, która zawierała:
Treści na profil osobisty, z uwzględnieniem historii zawodowej, komunikacji wizualnej organizacji, jej wartości i oferty;
Listę prospectingową, zawierającą osoby decyzyjne z naszej grupy docelowej:
- osoby decyzyjne (zarząd, dział sprzedaży, marketingu, hr, event managerowie);
- firmy z wybranych przez Klienta województw Polski;
- organizacje zatrudniające co najmniej 50 pracowników;
- branża związana z pracą intelektualną oraz tą, w której szczególnie dba się o pracowników (np. IT, finanse, prawo)
Sposób komunikacji z grupą docelową (strategię komunikacji). W przypadku omawianego przykładu komunikację personalizowaliśmy pod kątem aktywności eventowej grupy docelowej, tj:
- gdy firma relacjonowała event, wybrana przez nas osoba decyzyjna otrzymywała wiadomość nawiązującą do owego eventu i propozycją organizacji kolejnego wydarzenia w klimacie polskich winnic;
- gdy firma nie relacjonowała eventów, główną propozycją wartości było bezpłatne spotkanie podczas degustacji wina. Celem spotkania było omówienie możliwości organizacji najbliższego, zaplanowanego eventu firmowego;
- gdy profil firmy sugerował, że jej sprzedaż opiera się o budowanie relacji biznesowych, proponowaliśmy organizację spotkań biznesowych z Klientami w polskich winnicach.
Sprzedaż B2B przez LinkedIn – efekty współpracy
Kampania trwała 4 miesiące, a jej efektem było pozyskanie 14 kwalifikowanych, ciepłych leadów B2B.
Branża pod kątem działań prospectingowych jest trudna, o czym uprzedziliśmy Klientka. Efekty były jednak wyższe od wstępnej prognozy:
- Najniższą skuteczność osiągnęła komunikacja z managementem średnich i dużych organizacji – 4,49% korespondencji kończyło się pozyskaniem leada (na każde 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 4,49 leady)
- Najwyższą skuteczność wypracowaliśmy poprzez kontakt z działami marketingu w średnich i dużych firmach – 7,84% (na każde 100 korespondencji pozyskiwaliśmy 7,84 leady)
Pozostałe grupy, statystycznie, mieściły się pomiędzy wyżej wspomnianymi odbiorcami komunikacji.
Badanie wielu zmiennych jednocześnie pozwoliło odpowiedzieć na pytanie: Co zrobić, aby prospecting przyniósł lepsze efekty?
Klient zyskał rozbudowaną rozpoznawalność marki, nowe relacje biznesowe, bazę biznesową, leady B2B, a także zoptymalizowany i skuteczny sposób na dotarcie do nowych partnerów biznesowych.
Prospecting B2B przez LinkedIn – Podsumowanie
Otwartość, zaufanie, którym obdarzył nas Klient oraz doświadczenie zdobywane od 2019 roku było kluczem do wygenerowania oczekiwanych efektów.
Jeśli zastanawiasz się, czy generowanie leadów B2B z LinkedIn sprawdzi się w Twojej firmie, skontaktuj się z nami!
Zobacz również inne case study: