Jak pozyskać nowych Klientów bez marketingu? Przed tym wyzwaniem stanął Witold Keller, Właściciel butikowej agencji zajmującej się obsługą sprzedaży internetowej za pośrednictwem Amazon.
Prospecting na LinkedIn – od czego zaczęliśmy?
Rozmowy z Klientem rozpoczęły się w grudniu 2023 roku, a start procesu lead generation – w lutym 2024 roku.
Na etapie briefu ustaliliśmy grupę docelową, USP (wyróżniki na tle konkurencji), a także problemy biznesowe potencjalnych Klientów, na które odpowiada oferta.
Profil osobisty na LinkedIn został rozbudowany, zyskał nowe opisy i zmodyfikowane zdjęcie w tle.
Uruchomiliśmy narzędzie Sales Navigator – płatną funkcję LinkedIn, która umożliwia filtrowanie kryteriów oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Rozpoczęliśmy proces pozyskiwania zapytań sprzedażowych.
Leady B2B z LinkedIn – jak przebiegała współpraca?
Kampania prospectingowa trwała 4 miesiące.
Strategia sprzedaży przez portal LinkedIn zakładała między innymi przetestowanie dwóch wersji komunikacji. Jedna z nich była relacyjna, a druga – sprzedażowa.
Jaki był cel kampanii? Pozyskanie gorących leadów B2B, które są zainteresowane rozmową na temat obsługi sprzedaży na Amazon.
Dodatkowym celem było rozbudowanie świadomości i rozpoznawalności marki wśród sklepów internetowych.
Komunikację oparliśmy o:
– personalizację – tak, aby odbiorca czuł, że jest ona dedykowana właśnie dla niego;
– USP (Unique selling proposition), czyli wyróżniki na tle konkurencji;
– obecne doświadczenie z branżą adresata wiadomości – referencje oraz case study;
Już w pierwszym miesiącu współpracy zauważalna była dużo wyższa skuteczność strategii sprzedażowej, dlatego długo nie czekając, skupiliśmy się na jej wykorzystaniu.
Jakie efekty przyniosła kampania prospectingowa?
– wzbudziliśmy świadomości marki u 867 decydentów z grupy docelowej;
– nawiązaliśmy relacje biznesowe ze 197 osobami zarządzającymi firmą lub poszczególnymi jej działami;
– pozyskaliśmy 20 gorących leadów B2B zainteresowanych ofertą Klienta;
Testom zostały poddane również poszczególne działy e-commerce. Ich wyniki są następujące:
– Osoby zarządzające sklepem internetowym: 11,36% skuteczności (na każde 100 korespondencji średnio 11,36 leadów);
– Kierownicy, Managerowie i Dyrektorzy działów handlowych: 11,43% (na każde 100 korespondencji średnio 11,43 leadów);
– Osoby decyzyjne z obszaru eksportu, business development, e-commerce, brandu i innych działów: 0% skuteczności;
Jak pozyskiwać leady sprzedażowe z LinkedIn? Podsumowanie
Kluczowa dla sukcesu kampanii była odpowiednia komunikacja z Klientem, otwartość na nowe rozwiązania a także wdrożenie sprawdzonego procesu lead generation.
Sprawdź nasze referencje oraz case study z innych branż!
Jeśli sprzedajesz w modelu B2B i nie wiesz, jak pozyskać nowych Klientów do swojego biznesu, skontaktuj się ze mną. Wspólnie sprawdzimy potencjał Twojej oferty do sprzedaży przez LinkedIn!