Prospecting na LinkedIn dla Klienta z branży HVAC (B2B)

Naszym Klientem jest firma specjalizująca się w doradztwie, montażu oraz obsłudze posprzedażowej rynku B2B & B2C w zakresie systemów klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania.

Początek współpracy

Z Klientem poznaliśmy się po kontakcie za pośrednictwem prywatnej korespondencji na LinkedIn. Po krótkim spotkaniu zdecydowaliśmy się na testową współpracę, mającą na celu budowę i realizację strategii dotarcia do nowych Klientów, zakładając przy tym pozyskanie do 5 leadów miesięcznie w modelu rozliczenia CPL (cost per lead).

Pierwszym krokiem każdej kampanii jest opracowanie strategii. Podjęte działania to:

-Przeprowadzenie briefu, podczas którego wraz z Klientem ustaliliśmy wszystkie szczegóły kampanii (grupa docelowa, oferta, wyróżniki na tle konkurencji, omówienie współpracy i dalszych kroków).

-Opracowanie bazy osób zgodnej z ustalonymi kryteriami (stanowiska, wielkość organizacji, jej lokalizacja oraz branża).

-Opracowanie strategii komunikacji z uwzględnieniem jej personalizacji, wyróżników na tle konkurencji oraz follow-upów.

-Audyt oraz aktualizacja profilu osobistego.

Po przedstawieniu strategii Klientowi (i niewielkiej jej korekcie), przystąpiliśmy do pracy na profilu osobistym.

Pomoc w zbudowaniu całościowej strategii dotarcia do nowych Klientów spełniła nasze oczekiwania. Indywidualne podejście do współpracy zaowocowało budową spersonalizowanego planu dotarcia do potencjalnych Klientów, co poskutkowało znaczącym wzrostem naszej obecności na LinkedIn, poszerzeniem świadomości marki oraz pozyskaniem nowych relacji biznesowych i leadów sprzedażowych.

Podjęte działania

Strategia zakładała kontakt bezpośredni z grupą docelową za pośrednictwem wiadomości prywatnych. Taki model pozwala aktywnie i cyklicznie pozyskiwać nowych Klientów, nie czekając na ich kontakt – szczególnie sprawdza się ona w przypadku małych i średnich firm w sektorze B2B.

Aktywne pozyskiwanie leadów B2B na portalu LinkedIn to tzw. outbound marketing – to my wychodzimy do potencjalnych Klientów, a nie Klienci przychodzą do nas. Między innymi to z tego powodu należy uzbroić się w cierpliwość, a wnioski na bazie statystyk często możemy wyciągać dopiero po 1-2 miesiącach od rozpoczęcia kampanii. Realnie takie działania przynoszą znaczące efekty w długim terminie, ponieważ w dużej części bazujemy na budowaniu rozpoznawalności marki oraz jej świadomości.

Statystyki pierwszego, pełnego miesiąca były jednak dla nas bezlitosne – zerowe zainteresowanie. Każda osoba, z którą prowadziliśmy korespondencję odpisywała jedno – nie mamy takich potrzeb.

Sprawny kontakt z Klientem pozwolił na szybką reakcję. Nie ma na co czekać, zmieniamy kampanię o 180 stopni. Inna branża, inne stanowiska oraz inna propozycja wartości (ale ten sam produkt).

Efekt?

Pierwszy lead sprzedażowy po 3 dniach od wprowadzenia zmian, a po 2 miesiącach – wzrost średniej skuteczności (stosunek liczby nawiązanych kontaktów do pozyskanych leadów) z 0 do ponad 12%!

Wzrósł również potencjał zwrotu z inwestycji Klienta – ze sprzedaży jednorazowej na cykliczne współprace i dostawę produktów oraz usług do już pozyskanych partnerów.

Pierwsza sprzedaż z nawiązką zwróciła inwestycję w kanał LinkedIn!

Marka Salesboost wykazała się nie tylko głęboką wiedzą z zakresu strategii marketingowych na LinkedIn, ale także umiejętnością skutecznego dostosowywania się do naszych potrzeb i branży. Co więcej, marka Salesboost wyróżnia się elastycznością w dostosowywaniu strategii w trakcie trwania kampanii, a także szybką i bardzo dobrą komunikacją.

Założenia grupy docelowej:

Grupa 1 – średnia skuteczność w pozyskiwaniu leadów B2B = 0%

-firmy w obrębie jednego z największych województw Polski;

-małe i średnie przedsiębiorstwa z branż cechujących się pracą w lokalu (gastronomia, hotele, biurowce)

-odbiorcy komunikacji – osoby decyzyjne (management firm)

Grupa 2 – średnia skuteczność w pozyskiwaniu leadów B2B = 12%+

-biura projektowe na terenie dwóch województw Polski;

-dowolna wielkość organizacji (od freelancerów po duże firmy);

-odbiorcy komunikacji – architekci wnętrz, projektanci, osoby decyzyjne (management firm)

Warto również zwrócić uwagę na przejrzyste, zrozumiałe i cykliczne raporty z realizacji usługi, które pozwalały na śledzenie postępów kampanii i ocenę jej skuteczność działań.

prospecting w branzy hvac statystyki

Kluczowe elementy sukcesu:

-wdrożenie sprawdzonej strategii pozyskiwania leadów sprzedażowych;

-bardzo dobra wymiana informacji i otwartość ze strony Klienta;

-szybka reakcja na informację zwrotną od odbiorców;

-brak efektów = natychmiastowa korekta strategii.

Kluczowe wyniki po 8 miesiącach współpracy:

-Zweryfikowaliśmy i zoptymalizowaliśmy strategię komunikacji.

-Zbudowaliśmy świadomość marki Klienta wśród osób decyzyjnych (dotarcie do ponad 1200).

-Nawiązaliśmy relację biznesową z niemal 300 decydentami. Część z nich zadeklarowała chęć podjęcia współpracy w przyszłości.

-Pozyskaliśmy 30 jakościowych leadów sprzedażowych B2B.

Polecam markę Salesboost jako eksperta w dziedzinie budowy i realizacji strategii dotarcia do nowych klientów za pośrednictwem portalu LinkedIn.


efekty prospectingu w branzy hvac

Podsumowanie:

W ciągu ośmiu pełnych miesięcy współpracy osiągnęliśmy znaczące rezultaty, zwiększając skuteczność kampanii i przekształcając niereagujący rynek w regularne źródło nowych szans sprzedażowych dla naszego Klienta z branży HVAC.

Chcesz sprawdzić potencjał sprzedażowy LinkedIn w swojej branży? Skontaktuj się, aby umówić bezpłatną konsultację!

Case study z LinkedIn – inne branże:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *